Så började man städa......
Jag är en sån som drar ut på städning. Sätter under lite, sköljer disk då och då osv. Nu fick vi brev från Hyresvärden att nästa vecka kommer de för övergripande byte av kranar, vattenblandare och liknande, samt kolla genomspolning i toaletten och köksvasken. Hela fastigheten behöver förminska vattenanvändning.
De bad om att områdena ska vara tomma och rena. Så jag började idag. Lått faktiskt att plocka undan på 26 kvadratmeter där köket består äv en diskbänk, en diskho och en spis.Har inte ens lådor att stoppa sakerna i så länge 🤣
Och med tiden allt tar med fibro var det lika bra att ge sig 10 dagar att städa det lilla.
Antar att sovrummet blir fullt!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Puh vad sånt är jobbigt när hyresvärden måste in om man inte har det städat eller grejer överallt.
När jag flyttade så åkte den en jäkla massa saker på tippen.
Och det är jag glad för idag.
Här är större, fräschare och lättare att hålla i ordning.
Jag är med sån att jag tar lite dag för dag.
Köket är jag noga med att inget står utan det åker ner i diskmaskinen med en gång. Eller dagen efter.
Men vissa dagar bara pallar man inte.
Ja fy. Jag är också expert på att dra ut i det längsta med städning. Men nu har jag fått lite blodad tand när vi började med renoveringar och vårstädning. Vi arbetar oss igenom rum för rum, jag orkar inte jättemycket men jag gör det jag kan göra och sen kan jag sitta still och sortera kläder och sånna saker, som inte kräver att jag måste springa runt och böja mig upp och ned , fram och tillbaka.
Grattis till mig som fått covid så städningen dog ut rätt brutalt.
#4: Hoppas att det blir en lindrig variant.
Krya på dig! 🧣
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
- Redigerat 2023-03-08 18:10 av Pyttelite
#4: Usch då. Hoppas att du inte blir jättesjuk.
Ena dottern har åkt på influensa B. Viruset har även satt sig på balansnerverna, så hon får inte gå många meter utan ledsagare.
#6: Nämen usch!
Jag hoppas det går över fort på henne. 💖
Att ha virus på balansnerverna är inte skoj.
Jag hade detta för mååånga år sedan och det satt i över en månad.
Kunde inte ens titta på tv eller läsa en bok.
#7: Hon var såpass dålig att hon fick antibiotika mot influensan. Nu är hon bättre, feberfri men mycket trött och slut.
Tur ändå jag började som jag gjorde. Ligger med covid nu.
#8: Skönt de satte in det.
Många sätter inte in det för risken att bli resistent. Men måste man ha det så måste man.
Hoppas nu hon tillfrisknar snabbt. 💖
#9 Usch…Krya på dej 💖
#9: Krya på dig 🌹
Här städas det liiiite idag.
Satte in kycklingfileer i ugnen då jag haft de i kylen några dagar.
Tänkte att de håller längre om jag steker till de. Ska inte äta de idag heller.
Jag är expert på att ta fram mat som jag tänkte ha men sen blir det något helt annat.
Men glömde iallafall bort ugnen och frågade mej själv var det var som luktade bränt.
Hmmm!! Ugnen!!
Kan säga att fileerna var allt annat än ätbart!!
🤣🤣