Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Läst 100 ggr
[Mia-45]
0

Dunderkur i antibiotika

Vart hos min läkare idag och han misstänker bihåleinflammation.
Fick värsta dunderkuren med Tikacillin på 800 mg. Ska äta dessa 2 st 3 ggr per dag.
Läste mej till att de även är emot bakteriellt och borrelia.

Jag har velat haft en sån här kur ett bra tag nu.
För att utesluta/medicinera eventuellt Borrelia då jag hade en fästing för två år sedan. (inför ME-diagnos). Och för att även få bukt med eventuellt bakteriellt skit.

Visst…det är inte bra att bara skriva ut så som han gjorde idag men han litar på mej och jag på honom.
Har dessutom inte ätit AB på många år. Så detta skadar nog inte.

Nån av er som ätit en sån hög dos?

Draken
0

Jag har haft sådana doser lite då och då eftersom jag väldigt lätt får abscesser i munnen. Har fått ganska dålig tandhälsa eftersom jag har ätit starka värktabletter och antiinflammatoriska läkemedel över många år. Nu har även psykofarmaka tillkommit, och det har ju inte direkt gjort saken bättre.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

[Mia-45]
0

#1: Ja jag tror detta behövdes för min kropp. Att rensa ut andra eventuella problem.
Det är skit att mediciner ska förstöra munhälsan på det viset.

Draken
0

#2: Jo det är hemskt. Jag har fått dra flera tänder eftersom de är så sköra att de går sönder. Jag kommer troligtvis få en brygga eller tandproteser, men jag vet inte hur eller när.
Vet inte ens om jag har råd att fixa det 🙈

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Mia-45]
0

#3: Nä det kostar ju skjortan. Man borde få subventionerat pris eftersom det beror på medicin som man måste äta.
Går inte FK in och betalar en del om det är akut?

Carmarino
0

#3: Tycker att det är otroligt märkligt att varken munnen eller ögonen hör till kroppen när det gäller sjukdomar. Resten av kroppen behöver man inte betala hela kostnaden för om man blir sjuk, men både när det gäller glasögon och tandlagning så kostar det en förmögenhet.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Draken
0

#4: Jag vet faktiskt inte. Har inte kollat med dem, men tänkte ta upp det med min läkare så kanske han kan föra det vidare, eller tipsa om vilken väg jag skall gå.

#5: Håller med. Senaste tandläkarräkningen gick på 1889.- för dragning av två tänder.
Sist jag köpte glasögon så gick det ena paret på kring 4k och det andra (måste använda terminalglasögon) på kring 3,5k

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Mia-45]
0

Penicillinet har nästan tagit bort min yrsel.
Kan jag ha haft nåt bakteriellt som ställt till det för mej neurologiskt tro?

Draken
0

Skönt.

Du kan mycket väl ha fått en bakteriell infektion i kroppen.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Mia-45]
0

#8: Kan mycket väl vara så.
Nu är kuren slut så får vi se vad som händer.

Draken
0

#9: Håller tummarna 🙂

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis