Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Läst 259 ggr
[Mia-45]
0

Läkarutlåtande till FK

Idag ska jag till min läkare för att skriva ett Läkarutlåtande till FK.
Det räckte tydligen inte med Värnamos arbetsförmågeutredning.

Det viktiga i detta är att läkaren skriver att jag inte kan jobba och det är mot alla jobb på arbetsmarknaden.

Sen får vi se.
Jag är beredd på att kriga även denna gång mot FK. De andra två ggr har jag inte orkat och tvingat mej att jobba.
Denna gång går det inte att jobba mer. Hoppas de inser detta.

Nåt mer som är viktigt som ni vet om? Ifall inte läkaren har 100 koll på detta, vilket jag hoppas han har.

flocken
0

Nu var det många år sedan. Men när jag blev utförsäkrad så gick vi vidare och överklagade beslutet hos högre insatser ( domstol?)
Vi fick även hjälp av en högre uppsatt släkting i Stockholm.
Fick ändå avslag.

Att kolla vidare i Sverige hur det ser ut nu är inte lätt.
Önskar dig lycka till

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[Mia-45]
0

Blev inget Utlåtande skrivet då MS inte hade scannat in Värnamos i KiBi än! Jäkla dåligt.
Men fick en massa annat uträttat som bltr-tagning och idag låg det på 135/90.
Fick även AB utskrivet mot bihålsinflammation. Biter inte detta så blir det en DT-röntgen och spola bihålorna.

Draken
0

#0: FK är jättetjuriga. Hoppas att det går bra.

#2: Det var riktigt dåligt tycker jag. De skulle ha scannat den redan när du var klar med utredningen.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

[Mia-45]
0

Jag ska kriga denna gången.

Värnamo skulle skickat mej utredning först av alla. Dessutom ringt mej innan de skrev papprena. Men icke då.
Så allt sammantaget så är det skit. För ingenting har skötts som det ska skötas.

Men nu har iallafall min läkare från dokumenten i handen av mej. Så han skulle skriva utlåtandet idag och skicka.
Sen får vi se.

Draken
0

#4: Det är ju jättebra 🙂

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Mia-45]
0

Min läkare ringde mej i fredags och sa att han kommer inte skriva så mycket i utlåtandet. Utan hänvisa till Värnamos utredning då de skrivit det så tydligt.
Det är grava problem jag har på vissa områden så han tyckte att det fanns ingen tvekan om att jag inte ska kunna jobba mer.
Både inom det psykiska och fysiska.
Han skulle skriva att jag inte kan jobba och söker sjukersättning på 100% och mot alla förekommande jobb på arbetsmarknaden.

Ska bli spännande detta.

Emo
0

#6 Lycka till! Kämpigt att ha med FK att göra. Har du eller kan du få bra juridisk hjälp?

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[Mia-45]
1

#7: Jag hoppas att FK godtar detta nu då jag läste vad min läkare skrev i Utlåtandet.
Det finns liksom inga tvivel på om jag kan jobba eller inte.
Men FK kan ju tjura ändå.

Vet inte om jag kan få juridisk hjälp om de säger att jag ska ut i jobb.
Kan kanske höra med facket om det isåfall.

Emo
0

Erfarenheten har visat mig att det inte räcker med att ha rätt - man måste få rätt också och det kan ta tid och vara jobbigt.
Hoppas du slipper att behöva kämpa länge.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[Mia-45]
0

#9: Har kämpat i 5 år med FK. Ansökt två ggr innan. Och har bevis nu i handen att jag försämrats märkbart.

Draken
0

#6: Hoppas det går bra för dig. FK är ett rent helsikke att ha att göra med i många lägen.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Tarotstollan
0

#10. Hoppas att det går vägen!💜

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

• Redigerat 2023-03-08 19:21 av Tarotstollan
[Mia-45]
0

Nu börjar det hända saker.
Ringde en ny handläggare som har hand om min ansökan om sjukersättning.
Hon ville att vi skulle ha ett litet samtal…en liten genomgång på hur jag har det.
Gått igenom detta innan när jag sökte förra gången.

Men nu verkar det som om det händer grejer och hoppas på snabb positivt beslut sen.

Draken
0

#13: Håller tummarna att det går år rätt håll nu 🙂

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Mia-45]
2

Har pratat med handläggaren för sjukersättning nu.
Och enligt mej själv och utredningar så förstod hon att jag verkligen har problem.
Men hon kunde varken säga bu eller bä om det blir beviljat eller inte. Sen säger hon att det lutar åt NEJ för att jag inte gått igenom en smärtrehabilitering och heller inte prövat lättare jobb,
Men herreguuuud!!!
I Värnamos utredning står det klart och tydligt att jag inte kan jobba.
Min läkare har skrivit att det inte finns nån behandling för detta utan det är bara smärtlindrande mediciner som kan hjälpa.
Men OK…sätt mej då på smärtbehandling och ett lättare jobb så får vi se.
Det kommer inte bli bättre med värken men vardagen kanske kan bli bättre med mer förståelse för den och hur den fungerar.
Tycker FK också borde gå den då de inte fattar hur det är att ha denna skit.

Sätt mej i ett hörn på Samhall för att räkna spik då.

Står i Värnamos papper att min yrsel och obalans är en risk.
Förstår de inte det heller på FK?

USCH!!

• Redigerat 2023-04-06 10:09 av [Mia-45]
Draken
0

#15: Fk är fullständigt inkompetenta i vissa lägen. En skulle nästan tro att pengarna tas från deras egen plånbok 😠
Fast det kanske är så att ju fler de nekar, ju mer pengar går till deras egna löner 😠
Det är helt sjukt egentligen. Jag som KAN och VILL jobba än så länge erbjuds att byta sjukpenningen mot sjukersättning 😡

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Mia-45]
0

#16: Det känns som om att vissa ska de bara bråka med in i det längsta.
Jag är inte arbetsför på nåt sätt.
När jag inte ens kan gå till affären och handla och bli dålig sen i flera dagar efter det.
Men visst…jag kan gå på Smärtrehab om de tvingar mej till det.
Och jag kan väl sättas på Samhall i ett hörn och räkna spik några dagar.
Men de ska ha klart för sej att jag kommer få avbryta bägge.

En kompis till mej skrev att hon känner en som fått sjukersättning för en kroppsdel som han inte har problem med alls.
Hur lyckas man med det då??

Draken
0

#17: Vad jobbigt det måste vara. Du som bevisligen faktiskt inte är arbetsför överhuvudtaget, får bråka och tjata. Och kanske vara tvungen att gå ut på ett jobb du inte klarar av 😡

Jag KAN jobba i viss mån, Jag får inte jobba på golvet med patienterna, pga min stresshjärna och värken i axlar och armar, men avdelningen har ett stort patientkök och en hel del administrativt, så det finns möjligheter för mig att återgå, åtminstone på deltid, när min behandling har kommit igång riktigt. Men det vill de inte prata om just nu 😠

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

• Redigerat 2023-04-07 11:12 av Draken
[Mia-45]
0

#18: Det känns som om de tror att man fejkar TROTS utredningar och läkarintyg.
De tror att fibro/ME kan man jobba med tills den riktiga pensionåldern.
Jag har ju även utmattning iskrivet i mina läkarutlåtande och Värnamo skrev om det också.
Någon utav de skrev även att min yrsel och obalans är en risk.
Förstår då inte FK hur man mår?
Men jag kommer ifrågasätta läkaren om det blir avslag. Jag ska be att få prata med denne personligen.
Jag vill inget annat än att jobba men det går inte.
Och du då som kan omplaceras och kan en viss tid…där tjatar de om att ge dej sjukersättning.

Jag baxnar!!
Detta får en ju till att inte må bättre precis som de behandlar en på FK.

• Redigerat 2023-04-07 11:16 av [Mia-45]
Draken
0

#19: Ja visst är det sjukt 😠

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Zadeira
1

#19 Tänk på att det inte är läkaren som fattar beslutet utan FK. Så även om du pratar med läkaren är det inte den som fattat beslutet.

[Mia-45]
0

#21: Jag menade läkaren på FK som fattar beslutet. Den ska jag be att få prata med.

Zadeira
0

#21 Ahaaa, så långt tänkte jag inte!