Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Läst 75 ggr
Zadeira
0

Att hjälpa folk som faller.

Jag kom nyss hem från ett kort ärende på stan. Medan jag promenerade tillbaka till bussen så vek som mitt ben helt och hållet (ont i svanken idag). Jag föll handlöst och skrapade upp händerna. Det var fullt av människor runt mig men INGEN sa ett ljud. Ingen som frågade om det var okej, om jag klarade mig, om jag behövde hjälp eller något alls.

Först pustade jag ut och tänkte att ingen sett mig, men flera stod och stirrade på bara nån meters avstånd. Sen blev jag fly förbannad. När folk faller handlöst, hjälper man inte dem då? Eller i alla fall kollar läget? Det var allt från mammor med barn i 7-årsåldern till gamla tanter till unga killar som stod i ett gäng och drack energidryck. INGEN gjorde minsta ansats att ens kolla hur det gick.

De få gånger folk har fallit har jag varit en av dem först fram som frågat om det gick bra, om de behöver hjälp eller kollat att det inte var något allvarligt. Man står väl för fan inte bara och stirrar, särskilt inte om man ser att ingen annan gör ansats att hjälpa till?

flocken
0

Det är tyvärr lite dagens samhälle.
"Sköt dig själv"

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[Mia-45]
0

Ja du….folk är sånna egoister idag.
Skit att ingen ens kom fram och frågade hur det gick. 🤬Du kunde ju brytit dej.

Jag trillade på samma sätt som du här hemma. Kunde slått pannan i stentrappan.
Grannen satt på andra sidan gatan och bytte däck på sin bil och jag vet att han såg att jag bara trillade ihop.
Men sket i vilket.
Hade jag sett att han trillat så hade jag gått fram och frågat hur det gick.

Ramlar nån så tycker jag det är det minsta man kan göra. Att hjälpa till.

Zadeira
0

Nu var det bara att benet vek sig, men tänk om det varit nåt allvarligt. Svimning pga diebetes, hjärtstopp eller krampanfall.

Draken
0

#0: Tyvärr är det dagens samhälle, ingen gr någonting för någon annan än sig själv. jag brukar alltid stanna upp och kolla läget om jag ser något liknande, men de gånger det har hänt så har det varit andra som bara har stått och stirrat. En gång har jag rutit i ordentligt och bett om hjälp när en äldre dam hade ramlat och det var så pass illa att jag fick ringa ambulansen.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Zadeira
0

Trodde inte jag skadade mig idag fören nu när jag sovit en stund på soffan. Reste mig och insåg att jag garanterat vrickade foten när jag föll. Kan knappt lägga vikt på foten utan att grimasera av smärta.

Draken
0

#5: Ouch. Hoppas att det bara är en vrickning och inte en fraktur.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis