Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etiketterfibromyalgibehandling-medicinövrigt-smärtavård
Läst 113 ggr
flocken
0

Att ringa läkaren

Ja idag tog jag tag i det o ringde ner till vc..
Sköterskan i receptionen är mer eller mindre väldigt otrevlig.
Jag fick nog
" jag har diagnoserna fibromyalgi och bechterews ( där försökte hon avbryta mig)
Jag är 39 år. Jag kan inte böja mig, inte lyfta benen utan hjälp av mina armar. Mina armar sticks och domnar.
Jag fixar inte detta mer. Jag måste få hjälp.
Det är mer än 15 år sedan sista röntgen ( tyst i luren. )
Ska det sluta med att jag sitter i rullstol?
(Jag lägger ditt ärende hos läkaren)

Men nu är det i rullning

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[Mia-45]
0

Bra gjort! 😍
Otrevlig människa du fick prata med. De om nåt ska väl ändå vara trevliga och hjälpsamma.
Hoppas nu att läkaren lyssnar och tar dej på allvar. Byt HC annars. FINNS bra läkare där ute.

Kram

flocken
0

#1: får jag inte rätt hjälp får de skicka mig vidare. Jag vet att det finns bra läkare.
Har kommit till den punkten att nu räcker det

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Zadeira
0

Vår Vc har ett chattprogram man ska använda för att komma i kontakt med dem. De tar inte ens emot samtal för tidsbokning längre utan man måste använda det där chattprogrammet. Helt värdelöst. Först fyller man i ett frågeformulär på 500 frågor om ärendet, sen får man vänta till nån sjuksköterska skriver tillbaka (vilket snittar på 2 timmar enligt deras hemsida) och bokar in en tid åt en om de tycker det behövs.

Annars får man bara besked att man ska återkomma eller söka sig till akuten vid akuta problem. Det är alltså ingen tvåvägskommunikation alls för tidsbokning, utan hänger på hur bra du i text kan beskriva dina problem.

[Mia-45]
0

#3: Men va??? Chatta??
Det var det sämsta jag hört!!!
Jag tänkte på de gamlingar som kanske inte ens har en dator eller mobil och som inte vet hur man gör?
Fy så dåligt att inte ens får prata med en SSK.

• Redigerat 2023-02-28 09:28 av [Mia-45]
Zadeira
0

#4 Jag vet inte hur de gör med såna som inte kan boka via chatten. De har en rådgivningstelefon man kan ringa för att söka rådgivning och jag antar att de också kan boka in tider om man förklarar att man inte kan chatta, men annars hänvisas man alltid till chatten. Till och med om man använder 1177 och kontaktar dem via Mina sidor där får man höra att "nästa gång så använd chatten istället, det är bättre för oss".

[Mia-45]
0

"Bättre för oss"?? Ska man inte tänka vilket som är bäst för patienten?? Herrejösses.
Min HC blev uppköpt av Kry i höstas. Så jag hoppas att de inte använder sig av detta sätt framöver.

flocken
0

#3: men herregud. Utvecklingen går verkligen bakåt istället för framåt.

…………………………………..

flocken
0

Vilken bra läkare. Vet att många inte gillar honom då han är väldigt på o direkt. Men jag gillar sånt. Inget daltande.
" du behöver hjälp nu. Skickar remiss till reumatologen. Du får även träffa en annan läkare här på hc. Jag är upptagen och du kan inte vänta.
Du behöver andra mediciner pga din dåliga lever. "

• ja det finns ju cellgifter eller biologiska
  • " helt rätt. Du är påläst. Hoppas jag får träffa dig i framtiden "

…………………………………..

Draken
0

#0: Det är jättesvårt att komma i kontakt med läkare nu för tiden. Om man mot förmodan skulle få tag på någon på telefonen så blir man oftast ombedd att ta kontakt över 1177 eller via VårdOnline. och många gånger är de väldigt otrevliga.

#3 Vi måste använda 1177. Men vi kan i alla fall kontakta läkare, eller annan personal för den delen. De brukar oftast återkomma inom 2-3 dagar i värsta fall.

#4 Många äldre tycker det är jättejobbigt med dessa "nymodigheter". Jag har ibland svårt att få till det med tekniken, och jag jobbar ändå mycket mot datorn och internet. Det måste ju vara ett helsikke för de äldre som knappt vet vad en dator är för något.

#8 Jag föredrar en sådan läkare , alla dar i veckan. Min läkare är, tack och lov, rakt på sak och han är inte rädd att säga precis som det är. Det är många som inte gillar honom, men jag tycker han är bra.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

• Redigerat 2023-02-28 13:56 av Draken
flocken
0

#9: hellre en läkare som är rak o tydlig.
Min svärmor gillar inte denna läkare. Hon var gråtfärdig när hon hade mött honom.
Jag vill ha en som säger som det är. Inte lindar in allt

…………………………………..

Draken
0

#10: Samma sak här.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis