Idag är en bra dag!
Idag har jag haft den bästa dagen på länge. 😃
Knappt inget sus i huvet….mycket lite yrsel.
Värken sitter där den sitter i kroppen men den är hanterbar.
Har då kört igång med saker jag inte orkat nu på ett tag som att tvätta och städa.
Man får passa på men man måste också veta när man ska sluta.
Och det är inte det enklaste.
Men bara att få njuta EN dag är mycket värt. 😎
Imorrn är en annan dag och hoppas på att den också blir bra.
Vad roligt att höra! Man ska aldrig glömma att vara tacksam för även det lilla. En dag är en dag, och man får ta en dag i taget!
Jag tror att även denna dagen blir bra. Känns så än så länge.
Rygg och all annan skit värker men jag tar hellre det än sus och dus i skallen med yrsel och skit.
Jag har skrattat med mina vänner nu flera dagar på raken. Kan vara det att det gör så jag mår bättre och får goda energier i kropp och huvud.
När man går här ensam hemma för många dagar så går jag ner i något negativt träsk. Och det mår ju ingen bra av.
Så jag ska försöka vara lite mer sällskaplig nu så får vi se.
Hoppas ni andra får era bra dagar snart🥰
#0: Härligt att höra. Man skall passa på att ta vara på de bra dagarna, men man ska inte ta ut sig helt 🙂
#3: Men så är det.
Har också sagt NEJ till min syster idag.
Hon har familjehemsplacerade barn och nu hade socialen ringt och sagt att det är liv med de biologiska föräldrarna. Så om det blir hot emot syrrans familj så ville hon komma hit med barnen tills de visste vart de skulle ta vägen.
Dessa barn har grava psykiska problem. Och själva tanken att ha de här fick mej att må dåligt.
Jag hade sagt nej om de hade vart friska också.
Jag pallar inte med att ta hand om alla andras problem längre. Speciellt där de inte kan ställa upp för en annan när man behöver det.
Så jag sa det till syrran att jag måste ta hand om mej själv nu när jag äntligen har huvet över vattenytan.
Och tror inte detta var poppis att jag nu sa NEJ.
Men jag skiter faktiskt i vilket.
#4: BRA jobbat 😀👍.
Ibland måste man kunna säga nej 🙂
Jag har för mig att soc är skyldiga att "skydda" jourhemmen om det blir bråk med biologiska föräldrar.
De skall tillhandahålla skyddsåtgärder om nödvändigt.
#5: Ja så är det. Det är deras jobb….INTE mitt att bistå med hem.
Och för hur länge skulle det blivit då?
Då hade jag fått pausa mitt liv för att de skulle bo här. NO WAY.
#6: Bra att du morskat upp dig. Då kanske de slutar ta dig förgivet, och inser vilken resurs du egentligen är för både din syster och din mor 🙂
Ja jag har insett att jag inte orkar med mer drama och skit.
Dags att börja ta hand om sej själv.
Så var det med de braiga dagarna.
38.6 i feber med febernedsättande piller.
Lite yr i skallen och trött så ini den.
Jag ska faktiskt be min läkare att skriva ut en låg dos antibiotika. Känns som om det är nån skit som inte ger med sig.
#9: Det är ju influensatider nu också. Så det är mycket skit som går runt.
Min pappa fick gå hem från jobbet igår. Idag tog han covid-test och jupp, nu har har covid för 4e gången. Trots fullvaccinerad och sjuk i covid senast bara nån månad sen.
#11: Men usch…härjar den skiten än?
Jag är inte direkt förkyld eller nåt på det viset. Utan hög feber och sus i huvet och lite yrsel.
Jag blir sån med jämna mellanrum så ska fasen be läkaren om AB.
Eller är det så här med fibro/ME.
Men jag lurar just på den höga febern jag får. Ofta ligger den runt 38.4 men nu var den uppe i över 38.7 nån timme.
#11: Hoppas din pappa inte blir jättedålig. Dotterns bästa kompis förlorade sin Morfar i covid bara för några veckor sedan.
#12: Vi kommer nog att få dras med "skiten" i framtiden också. Vi insjuknade i mellandagarna.
Det är lite märkligt hur den slår dock. Jag jobbade på covidavdelningarna . Men jag blev inte sjuk då, trots att jag var uppe i skiten dagligen. Tvättade, matade, tog blodprover, svepte patienterna etc. men jag blev aldrig sjuk själv, inte vad jag vet om i varje fall.
#13 Var gång han haft det tidigare har det mest varit som en envis förkylning så jag är inte jätteorolig, men man vet ju aldrig.
#14: vad skönt. Hoppas att det blir likadant den här gången också.