Huvudvärk/tinnitus
Vaknade vid 02 inatt med en sån fruktansvärd huvudvärk att jag mådde illa. Dessutom tjöt det i mitt vänstra öra något så galet högt. Ett envist pipande i samma jämna ton hela tiden. Var bara upp och ta tabeltter, sitta i soffan och försöka mjuka upp nacke och rygg i hopp om att det skulle bli bättre.
Har sovit lite till och från under dagen. Tabletterna har tagit bort huvudvärken helt, men det envisa pipandet ligger kvar. I just vänsterörat också.
Jag har viss nivå av tinnitus normalt sätt på båda öronen, men aldrig förr varit med om att ett huvudvärksanfall utlöst nån slags tredubbelt tjutande på bara ena örat. Hoppas det också ger med sig under dagen!
Men usch vad jobbigt!!
Hoppas att pipandet ger med sej.
Jag brukar ha ett evigt susande i öronen. Känns som om hela huvet susar.
Men det är ju också en form av tinnitus.
Kommer när jag överansträngt mej och är trött.
Hos mej kommer det också pipande då och då men detta varar bara några sekunder.
sen kan det hålla på och klucka/klicka och ha sej.
#1 Vet att när jag och läkaren pratade om det sa hon att vid högt blodtryck kan man få just ett susande i öronen som du beskriver, blir värre vid just överansträngning tex. I mitt fall är det tinnitus pga musik som ung, men råder dig att kolla ditt blodtryck. Fast det har du säkert kolla på!
#2: Jag går på blodtrycksmedicin. Men när jag gjorde utredningen i V-mo så låg mitt tryck lite högre än det gjort innan.
170/80. Jag brukar ligga på 145/80.
Kollade sen på jobbet när jag var på besök där: 155/95.
Glömde sen be min läkare ta ett bltr när jag var hos henne.
Men ska till läkaren igen den 1:a mars så får be henne kolla då.
#0: Jag har tinnitus som jag lärt mig leva med i 9 fall av 10. Men mår jag dåligt psykiskt, inte har sovit, är extremt stressad, eller har en rejäl huvudvärk, så kan det bli värre. Ibland nästan skriker det i öronen och jag blir helt vansinnig. Så värk och liknande kan definitivt göra att det upplevs värre. :/
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#3 Jag tänkte du hade koll 😁
#5: 😍😎
#4 Jag har också lätt tinnitus i "normala" fall, men detta är verkligen störigt på en annan nivå. Och så just eftersom det bara är på ena örat så känner man sig helt sned på något vis.
#7: Ja jag är förkyld just nu och får lock då och då för höger öra, och då blir tinnitusen värre i just det örat. Är verkligen extremt irriterande, jag håller med.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Läste mej till nu att migrän kan ge övergående hörselsymtom. Kanske därav ditt pipande?
#8 Man känner sig liksom sned. Krämpor är lättare när de sitter jämt på båda sidorna, då är man lika skev på alla håll istället 😉
#9 Migrän har jag ibland, men huvudvärken inatt var "vanlig" fast extrem. Jag tror jag legat konstigt och typ fått nån spänningshuvudvärk och att det utlöst nåt. Migrän kan för övrigt ställa till det på så många konstiga vis!
#10: Ja usch…håller med om att man ofta kan känna sej sned. När man tappar lite hörsel, pip och sus bara på ena örat och slagit lock för bara ett.
Jag får ofta "blåsa ut" för att jag ska få ett jämnt "flöde" i öronen.
Nu verkar pipet ha lättat. Bara normala öronljud. Men huvudvärken är på väg tillbaka, så fylla på med Alvedon och Treo sen lägga mig lite i soffan.
#12: Krya på dej nu. 💖
Usch vad jobbigt.
Jag kan få ett pipande i ett eller båda öronen vid stress, men det går rätt fort över.
Hur mår du idag Zadeira? Bättre hoppas jag. 😍
#15 Bara finfint idag tack som frågar! Kanske är fredagsfeelingen som slagit till?
#16: Hhahaha ja den övervinner allt. 🤣Men skönt att det gått över.
#17 Lite roligt, för vi som inte jobbar har sällan skillnad på vardag och helg. (Eller de som jobbar schema veckan runt) Ändå är det nåt visst med fredagar!
#18: Hahha ja jag tänkte skriva: fredagsfeeling för oss som inte jobbar….🤣
alla dagar i veckan är lördagar.
Jag har inte kommit in i det tänket än.
Fredag är veckans bästa dag tycker jag. Vare sig man jobbar eller inte 😁🤗