Fullmåne och fibro
Ja, nu kan man ju diskutera det vetenskapliga (som för övrigt verkar väldigt kluvet i frågan), men jag tänkte höra om ni upplever att ni märker av fullmåne på nåt vis.
Själv har här varit mulet i typ 2 veckor och jag har inte sett månen. Hade således ingen koll på månen alls. För två nätter sen fick jag enorma sömnbesvär, igår sov jag 2 timmar och idag vaknade jag halv tre. Sitter nu vid datorn och det är klart för första natten på länge. Plötsligt bländas jag av ett enorm vitt ljus utifrån. Det är den jäkla fullmånen som fullkomligt strålar! Ja, det förklarar ju saken med sömnen…
Har dessutom haft jävligt ont under denna veckan. Det slår aldrig fel att mina skov kommer under fullmånen.
Finns som sagt säkert tusen andra anledningar, men jag inbillar mig verkligen att jag blir påverkad av fullmånen. Det gäller som sagt även om det är mulet och jag inte har nån aning om det är fullmåne. Kanske går kroppen på nån slags cykel den med som månen?
Förr sov jag alltid sämre vid fullmåne.
Jag har innan sett fullmåne som något jobbigt. Men har ändrat uppfattning.
Nu när världen är så mörk och vår kommun knappt tänder julbelysning så lyser månen upp på något härligt sett.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#1 Ja jag älskar fullmånen. Särskilt ljuset när den reflekteras i snön nu på vintern. Minns mina tidiga morgnar i stallet då jag släppte ut hästarna under gnistrande fullmåne och snökristaller överallt. Det var vackert. Men jag sover uselt runt fullmåne hur bra jag än tycker om månen.
Jag påverkas till och från vid fullmåne.
Som nu när jag sover ganska bra. Om man nu kan kalla det bra att sova och vakna efter 1½ - 2 timmar.
Men har sovit djupare denna gången vid fullmåne.
Förra gången så kunde jag inte sova och somnade jag så vaknade jag jättelätt.
Men helt klart så tror jag att sömnen och kroppen kan påverkas av fullmåne.
Vissa gånger berhöver jag upp och kissa flera ggr än vad jag brukar.
- Redigerat 2022-12-08 11:01 av [Mia-45]
Jag kan få problem med sömnen vid fullmåne, samma sak är det med två av döttrarna.