Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Läst 49 ggr
[Mia-45]
0

Flera jobbar trots sjukdom

Ja detta är det ett snack om nu på TV4 och God morgon.

Lyssnar lite sporadiskt.
Men många jobbar även att de är sjuka.
De vill inte sätta sina kollegor i skiten, de har inte råd att vara sjuka och hemma m.m.

Hur gjorde ni när ni mådde dåligt?
Stannade ni hemma?

Jag har varit hemma ganska lite innan det värsta började med Fibron/ME.
Tex var jag aldrig hemma för att jag hade värk.
De gånger jag stannade hemma var när jag var så yr så jag inte kom ur sängen eller magsjuka.
Och givetvis vid covid.
Jag hade då råd att vara sjukskriven men tyckte inte att värken var en anledning att vara hemma. Så jag gick upp ur sängen fastän jag knappt kunde.
Det blev ju inte bättre om man låg kvar heller så.

Draken
0

Jag har sällan varit hemma pga värken. jag har gått till jobbet och gjort det jag skall. Det har varit ett helvete när jag kommer hem, men jag har tänkt på mina kollegor och har tyckt att det var värt det.

Jag gick in i väggen och kollapsade i januari i år. PTSD, Utmattning, Stress och värk. Jag är fortfarande sjukskriven, och jag är än idag osäker på om jag kommer kunna gå tillbaka till jobbet. Jag mår mycket bättre nu, både fysiskt och Psykiskt. Men så fort det börjar diskuteras om jag skall gå tillbaka till jobbet, så får jag stresspåslag och blir jätteorolig.

Jag är livrädd för att hamna i träsket igen.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

• Redigerat 2022-12-11 12:14 av Draken
[Mia-45]
0

Jag gick också på som en Duracell-kanin, Draken.
Tyckte det var värt det då för sina arbetskamrater. Ville inte sätta de i skiten när vi var så få i personal.
I somrars så hade jag en prao-elev från Undersköterskeprogrammet så hon fick börja jobba hos oss och kan vicka för mej nu.

Jag gick också in i väggen tror det var 2018. KÄnns som om de symtomen är tillbaka och detta plus värken.

Jag VILL verkligen tillbaka till jobbet igen men inte på bekostnad av min hälsa.

Draken
0

#2: ;Man vill ju inte sätta sina kollegor i skiten, särskillt nu när det är kraftig brist på personal, flera både sköterskor och undersköterskor har sagt upp sig, så arbetsbördan tredubblas för de som jobbar. Jag kommer inte att klara det, inte i dagsläget i varje fall.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis