Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etiketterfibromyalgiövrigt-smärta
Läst 77 ggr
flocken
0

Att övergöra på bra dagar

Visst gör man alltid det.
Att så fort man mår ok så gör man allt man inte orkat innan. Så nu sitter man här med ont i höfterna och ländryggen.
Men äter saffransmums som jag bakade idag

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[Mia-45]
0

Jag gör också så.
På morgonen känner man om det är en bra dag eller inte. Är den bra så kör jag igång med allt.
Sen sitter man där sen som du säger. flocken.
Man kan bli lidane i flera dagar om man har otur.

Varför lär man sej aldrig???🙄🙄

flocken
0

#1: det är så typiskt.
Hade det varit bra väder hade jag varit ute o gått istället för att hålla på inne.
Bara ta värktabletter och hoppas det blir bättre

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Zadeira
0

Jag har blivit mycket bättre på senare år att faktiskt hushålla. Visst gör jag mer på bra dagar, men jag har aktivt jobbat för att medvetet ta pauser de dagarna också. Nu har jag blivit så medveten om hur lätt det är att övergöra saker så man är slut resten av veckan att jag aktivt lägger in pauser de bra dagarna. Sätter till och med alarm på telefonen som säger åt mig att ta en paus med olika tidsintervaller.

[Mia-45]
0

#3: Ja det gäller ju att få in det där i huvet. Att det sen går på ren rutin att ta det lilla lugna även bra dagar.
Smart att ställa klockan. 😃

[Mia-45]
0

#1 Idag har det varit bedrövligt dåligt väder.
Så promenera idag var ingen ide.

Har med intagit mediciner nu och hoppas på en god natt sömn efter Robinson.

Zadeira
0

#4 Jag skulle aldrig ta pauser om inte alarmet påminde mig om det, då kör jag till jag stupar. Så jag blev tvungen att hitta nåt som hjälper mig tänka på pauser.

[Mia-45]
0

Idag mår jag bättre så här ska det dammsugas och torkas golv…hahah
Men jag ska sätta på larmet på mobilen så man verkligen kommer ihåg att ta den där pausen.

[Mia-45]
0

Just detta också när man har en bra dag. Då tror omgivningen att man kan köra på som vanligt igen.
Känner ni igen er?

flocken
0

#8: nej. Min man har varit med hela min sjukresa. Från att vara frisk, jobba 2 skift på metall gjuteri och att ha 2 hästar.. till att bli nästan rullstolsburen till att kämpa sig tillbaka och nu ha eget företag.
Han vet att det som syns är bara för utomstående. Han vet att jag aldrig kan göra det vi vill. Jag gör det jag kan.

…………………………………..

Draken
0

#0: Känner igen detta.

När jag är pigg, då gör jag alldeles för mycket istället. Jag har jättedåligt samvete när barnen och maken får göra så mycket de dagar jag inte orkar.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis