Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Läst 59 ggr
[Mia-45]
0

Konstiga ögon

Det är lite jobbigt med ögonen i perioder.
Dimsyn megadelux ungefär.

Jag kan också se en snabb cirkel längst upp i ögonvrån på vänster öga.
Den kommer när jag stressar har jag märkt.
Kommer men försvinner lika snabbt.

Har ni några problem med era ögon?

När jag märker av dessa problem så är det dags att vila.
Dimsynen kan komma närsom men mest när jag är som tröttast.

Draken
0

Jag kan få en stingande smärta i ena ögat, jag vet aldrig när, hur eller varför, det bara kommer. Värst är det när jag får det när jag kör bil, då är det bara att köra in till sidan och stanna bilen. En sånn gång tackar jag gudarna att det bara är ena ögat.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

[Mia-45]
0

Men puhhh…..DET måste vara otäckt och jobbigt.
Kan det bero på ljus och sånt. Saker som är i rörelser?
Att det sätter igång något i ögat.

Draken
0

#2: Jag vet faktiskt inte. Det kan komma i princip när och var som helst. Har tagit upp det med min läkare, och han har gjort undersökningar och jag har även varit till ögonmottagningen på remiss. De har inte hittat något avvikande, förutom att jag verkar ha väldigt torra ögonslemhinnor.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Mia-45]
0

Ja jag har också torra slemhinnor i ögonen.
Det kan ju vara så att det också beror på våra sjukdomar…att ögonen också får en skvätt av det. Den här jäkla skiten vi har är ju sååååå komplex och galen.

Zadeira
0

Jag har bara det senaste tappat all mörkersyn. Är totalt blind i mörket även om jag låter ögonen vänja sig. Misstänker zinkbrist (dels synen, dels alla andra symtom), så hoppas det blir bättre när jag börjat med zink. Alltså det är inte att jag ser dåligt i mörker, utan typ blir helt blind. Så har det inte varit förut.

Draken
0

#5: Det har jag också, men jag tror snarare det beror på åldern ( Min ålder alltså, inte din 😊). Jag har alltid haft bra mörkersyn, men de senaste 2-3 åren så har det succssesivt försämrats.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Zadeira
0

#6 Ja nog för att jag tycker mig blivit gammal och fått en del krämpor de säger man kan ha vid 35år, men just mörkersynen tror jag inte är en av dem.

Draken
0

#7: 35 är väl inte gammalt, du är ju rena barnet fortfarande 😜😉Min äldsta son är 33 🙈

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Zadeira
0

#8 Inte på det stora hela, men man är ju inte nån 20-åring i kroppen längre. Var så jag menade 🤣

Draken
0

#9: Jag förstod nästan det 😉 man är inte äldre än man gör sig. Vissa dagar är jag 25 medans andra dagar känns det som jag är 95 🙈🤣

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis