När man inte fixar att skotta
Med min värk är det ofta svårt att skotta.
I våra kontrakt så står det att vi själva får ombesörja snöskottning.
Vi är två här. Jag och en stark frisk man.
Förra året när det kom så mycket på en gång 1:a december så frågade jag hyresvärden om han inte kunde ta det värsta då det var så mycket och jag kunde inte skotta.
Då hade inte min granne flyttat in.
Frågan är nu om jag har rätt att typ avsäga mej skottningen pga hälsoskäl?
Nån som vet det?
Jag funderar på att skriva till hyresvärden att jag är sämre sedan förra året och fråga vad han kan göra. Om han och grannen kan komma överens om nåt.
Borde ju stå något om det i hyresavtalet.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
#1: Gör det inte.
Hyresvärden hade sagt muntligt att han kunde tänka sej att skotta om det kom mycket.
Jag frågade han var mycket var. 50 cm, sa han…hahhahaha…
Jag frågade HV nu idag och att jag skulle fråga min granne ovan om han kunde skotta allt själv och få nerdragen hyra.
Det ville han inte. Han vill egentligen inte heller skotta.
Så jag funderar på om vi inte ska ta in nån som kan göra det mot betalning.
Om ni har tex Veteranpolen eller Hyr en senior eller liknande är det bra att kolla där. De har bra priser.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
- Redigerat 2022-11-19 16:56 av beem
#3: Ska kolla runt lite. Tack för tipsen. 😀
Vi måste själv skotta vissa ställen. Men jag klarar inte av det själv längre och gubben får inte då han hade en mindre hjärtinfarkt i våras. Så sönerna brukar hjälpa oss med skottning och liknande tunga sysslor.
Jag kan ha fel Mia, men om det står att ni får ombesörja det i kan det vara så att om du inte kan göra det personligen får du anställa nån som gör det åt dig. Hyresvärden kanske kan göra det mot betalning, eller känner till nån som kan.
Här ingår skottning, men det innebär också att det görs efter ett schema på flera olika områden vilket gör att vissa dagar skottas här inte fören till eftermiddagen.
#6: Ja Zadeira.
Det är så. Vi får sköta det själva här.
Min granne sa han kunde så hoppas han skottar när han kommer hem då.
Annars har jag en som kan för 300 kr per gång..
#7 Hur bor du? Hur lång väg ska skottas menar jag?
#8: Bor i villa med två lägenheter i.
Så det är en uppfart där vi kan ställa två bilar. Ca 4*4 m.
En gång från uppfarten till våra ingångar som är ca 5 m lång.
Och sedan ute vid brevlådorna ca 3m åt varje håll.
Jag har en stor och bred gång på framsidan till "fin-ingången" men den behövs inte skottas.
#9 Det är en del om man är dålig själv. Hoppas din granne kan göra.
Jag och grannen är kompisar så vi har en bra dialog. Han har lovat att skotta och han kan få hyresavdrag av HV om han vill.
Grannen är borta hela dan och ska hjälpa sin mamma att skotta med när han kommer hem.
Så jag tog kontakt med en som kan komma och fixa det för 300 kr.
Det får bli så denna gången så vi iallafall kommer ut med våra bilar och att posten kommer till imorrn.