TENS
Jag har blivit rekommenderat att prova Tens, det är en apparat som skickar elektriska impulser via plattor som man sätter fast på huden över smärtområdet.
Jag är sugen på att prova, men vill bara först kolla om ni har någon erfarenhet. Skriv gärna här om ni själv har provat, eller om ni känner någon som har provat.
Det är helt underbart enligt mig. Jag brukar köra upp den så högt att det precis blir obehagligt och gör lite ont, men det gör man ju lite som man vill. Kan själv inte fästa kuddarna eftersom det är ryggen jag använder den på, annars hade jag använt den dagligen. Upplever inte en effekt som håller sig efteråt, men under tiden den är igång får jag en liten paus.
För mig är det inte smärtfritt, utan det blir liksom som att jag kontrollerar smärtsignalerna istället för att de kontrollerar mig. Lite som att det är jag som bestämmer över när och hur det ska kännas eller göra ont istället för att kroppen gör det. Då får man en paus från det där ständiga malandet som pågår i kroppen liksom.
#1: Maken har stora problem med sendrag, så han fick en Tensmaskin av barnen nu när han fyllde år. Han sa at det var jätteskönt. jag har äve hört flera som säger att det känns skönt.
Då skall jag nog prova den och se hur det fungerar för mig 🙂
#2 Det är en annorlunda känsla, det kommer man inte ifrån.
Jag fick denna behandling för min ena arm för många år sedan. Och det hjälpte.
Jag fick låna av sjukgymnasten. Älskade den. Nu har jag svårt att hitta. Men vill gärna ha en
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#5, jag rotade runt en del med det där, så om du har en modell skriv vilken det är här så hjälps vi åt
#6: jag vet inte vilken jag hade. Var så längesen
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag har provat nu, och det var så underbart 😍 Den kommer användas flitigt, blir nog tvungen att köpa en till, så maken också får använda den 🙈
#5 Skall se om jag hittar den som barnen köpte. Tror det var på NetOnNet.
#5: Hittade den. De köpte den på NetOnNet.
https://www.netonnet.se/art/hem-fritid/personvard/massageapparat/beurer-em-49/1005305.9156/
Man kanske skulle köpa sej en sån
Jag kommer ihåg att en av mina patienter kom in för hon hade testat en sån. Ställt den på högsta.
Så hon sökte läkare för hjärtpåverkan då hennes hjärta hade börjar gå för fort, sa hon. För att hon hade satt den på högsta….😂😂
🤣 Ja det var lite dumt då kanske 😉