Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-och-hjälp
Läst 42 ggr
Draken
0

Vad hjälper just dig ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som rubriken säger, hur gör du för att lindra din symptom och värk ? Vad fungerar bäst för just dig ?
Fibro ter sig ju så otroligt olika från person till person.

För min del är det bra att hålla igång kroppen för att jag inte skall stelna helt i alla leder och muskler. Jag äter värktabletter dagligen, flera ggr om dagen. Tabletterna tar inte bort värken, men den lindras något.

Varje Torsdag brukar jag simma i en bassäng där de har mellan 28 och 30 grader i vattnet. Annars så håller jag igång med promenader varje dag, har hund så det kommer jag inte undan .
Vissa dagar har jag så fruktansvärt ont att jag bara vill lägga mig ner och skrika rakt ut. Då är det ingenting som funkar.

Berätta gärna hur det är för just dig 🙂

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

[Mia-45]
0

Jag mår oftast bäst av att röra på mej i daglig dos. Lagom är bäst.
Blir jag stillasittande för länge är det rena döden att komma igång igen.

Men blir det för mycket så får jag en envis smärta som kan kännas som rena knivhugg eller en brännande smärta.

När det blir så är det bara att lugna ner sej. då har jag gått över gränsen.
Vila med att titta på serier, åka till kompis på fika för att glömma av det värsta.
Jag brukar också få febertoppar då det blir så.
Värkpiller som Paracetamol hjälper knappt men den håller febern i schack

[Mia-45]
0

Kommer ihåg när jag skulle testa att jobba på Royal Design med att packa det folk beställt.
Jobbet i sej var faktiskt ok.
Men mina fötter!!! Efter 3 timmar kunde jag knappt varken stå eller gå. Och då hade man 6 timmar kvar. 😣
När jag kom hem så satte jag mej i badkaret och spolade varmt vatten på mina fötter. Jag hade så ont så jag grät. 😭
Där kunde jag sitta en halvtimme i badkaret.

Men varmt vatten verkar fungera på mitt onda.