Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 44 ggr
Draken
2022-10-23 11:26
0

Smärtlindring

Vad har ni för olika smärtlindring mot värken ? Tabletter, sprutor, plåster eller kanske flera i kombination.

Jag äter Alvedon forte, Ipren och Amitriptylin. Jag har även Citodon vid behov.

Amitriptylin är egentligen en antideppressiv medicin, men i lägre dos är lindrar den smärtan.

Jag har Pronaxen och Naproxen, som båda innehåller Ibuprofen. Dessa växlar jag med Ipren men äter kontinuerligt.

Citodon innehåller även den Paracetamol, men den innehåller även kodein. Den får jag ta med Ibuprofen, men absolut inte med Paracetamol.

Dela gärna med er vad ni äter för smärtlindring.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

flocken
2022-10-23 11:46
0

Panodil 1g
Orudis retard max dos

Har även smärtplåster.

Sen spikmattan, bubbel bad ute. Nu även kalla bad i havet

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[Mia-45]
2022-10-23 12:04
0

Tål inga starka mediciner tyvärr.
Har testat Oxycodon och sånna men jag mår jättedåligt av de.
Så nu är det i stort sett bara Paracetamol jag äter emot värken. Hjälper sisådär.
Kan ta Pronaxen när det blir som värst men magen slås ut av den och jag mår bara illa.

Draken
2022-10-23 13:56
0

#1: Hur går det med värken om du badar kallt ? jag klarar inte av det, utan då blir jag sängliggande .

#2 Jag tål inte morfin eller morfinpreparat så oxycodon och liknande är helt uteslutet för min del.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

flocken
2022-10-23 13:58
0

#3: det går faktiskt bättre än vad jag trodde. Kylan får kroppen av varva ner. O slipper värken för en stund

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Draken
2022-10-23 14:30
0

#4: Det hade jag inte förväntat mig, att kylan faktiskt kan vara lindrande på värken. Nu har jag lärt mig något nytt 🙂

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

flocken
2022-10-23 15:27
0

#5: det är inviduellt såklart. Men badar jag ute i vårt bubbel som ligger mellan 39-40 grader blir kroppen tung.
Efter ett dopp i havet känner jag mig mycket lättare.

…………………………………..

Draken
2022-10-23 17:05
0

#6: Ja det är otroligt hur olika det kan vara 🙂

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis