Alkohol och fibro?
Jag drack ett glas vin igårkväll och fick värre värk. Orolig natt kan man säga.
Hur påverkas ni av alkohol?
Jag dricker ytterst sällan, men jag har aldrig upplevt att värken blir sämre av alkoholen 🤔
Jag dricker sällan också.
Det var kanske bara en svår natt över lag.
Allting är ju föränderligt hela tiden.
#2: Ja det är ju svårt att säga. Men det kan väl vara individuellt också. Jag har aldrig märkt det sammanhanget, men det kanske fungerar annorlunda på dig.
Aldrig upplevt att alkohol förvärrar värken.
Jag dricker väldigt sällan numera! 🙂Det ger mig ingenting längre..
I början när jag jag var yngre och fått fibro så tyckte jag inte att jag påverkades negativt utan tvärtom så tyckte jag att jag mådde bättre då vilket bla gjorde att det blev en hel del festanden..
Dagen efter då kände jag mig bara lite däven, men värken var som vanligt.
Kan det inte bara ha varit en tillfällighet eller något annat du gjorde som kan ge lite träningsvärk..
Det har ju hänt massor med ggr att man gjort någon repeterad rörelse eller nånting som man känner av dagen efter eller dagen efter det 🤔
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
#5: Jag gjorde inget som jag inte brukar. Lagade mat och dammsög.
Men kan kanske bara varit en tillfällighet.
Det går ju så upp och ner både med värk och sömn.
#6: Ja precis det går upp och ner och man vet inte alltid varför man helt plötsligt får mer fibrofärk/ME (jag kommer tyvärr inte ihåg om du hade ME eller inte-pga min ME så är jag glömsk och tappar ord=väldigt irriterande 😅)
Det KAN såklart ha varit pga att du drack!? men du får väl se nästa gång du dricker - var det vin så kan det vara bra om du dricker vin för att se om värken blir värre då med..För det är ju skillnad på vin och öl tex…vin kan oftare ge typ migrän, osv- spec rött vin…
Nej nu vet jag!! det var pga att du dammsög 😃😅 skämt åsido, men om en med fibro (bla jag själv har varit där) Anstränger sig extra mycket på "hemstädning" som kan vara en hel del saker som att torka bord, skåpluckor, diska, dammsuga, tvätta golv, o skaka mattor + hundfiltar och annat så kan det såklart bero på det, men så mycket hade du ju inte gjort.
Det är ju det bästa att dela upp städningen lite tycker jag iaf som du har gjort och gör antar jag….
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"