Ont under fötterna
Detta är ett rent helsike.
Jag får så ont under mina fötter. Precis där tårna börjar. Känns som om jag går på svullna trampdynor.
Det blir värre och värre ju mer jag går. Tills slut gör det så ont så man blir matt i hela kroppen. Benen fungerar inte.
Detta fenomen har jag inte haft innan utan kom i slutet på augusti. Ihop med feber och annan mer utbredd värk som i händer och axlar.
Vet att vid fibro kan man vara känslig för väderomslag. Men det är inte detta.
Har ni också ont under era fötter som jag beskriver?
Har du kollat dina fettkuddar under fötterna?
Mina är urtrampade så har inget skydd mellan skelett och golv.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#1: Nää…de har jag inte kollat upp. Hur gör man det?
#2: det kan synas om man står barfota.. Blir det som ljusa fläckar runt fötterna så är det fettet som glider ut o upp
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#0: Jag får ont under ena hälen. Det blir så illa att jag inte kan gå. Läkarna trodde att jag hade hälsporre eller stressfrakturer, men de hittade ingenting varken på slätröntgen eller MR. Så de konstaterade att det måste bero på fibron.
#4: Usch….att ha ont under fötterna oavsett vart det sitter, är sååå jobbigt.
Det är ju fötterna man går med.
Min fibro började med hälsporre. I bägge fötter.
Detta blev sedan mycket bättre då mina fötter tejpades på Ortopeden under 8 veckors tid.
Har du testat tejpning även om det inte är hälsporre?
#5: Jodå de har testat med tejpning. Det funderade sådär 😉
Men jag springer så mycket på jobbet, så det är svårt att få ordning på fötterna 😊Har specialskor när jag jobbar numera .