Tack alla goa ❤
Jag vill tacka er för att ni skriver och svarar i trådar. 😍
Det gör så att sajten känns levande.
Keep up the good work mina vänner.
Är det nån som vill skriva en artikel om nåt så säg bara till.
Kram på er. 🥰
Jag har ju liksom råkat snubbla in lite här av "misstag", iom att jag inte har fibro, men jag har tyckt det varit väldigt roligt och intressant. Och när man snackar om saker som t:ex sjukskrivning eller liknande så behöver man ju inte ha samma diagnos för att kunna relatera till att vara just sjukskriven eller att bråka med FK eller vad det nu är.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Det är så roligt att ha dej här inne Calcifer.
Spela kvitta om du har fibro eller inte. Man kan diskutera allt annat som har med dina diagnoser att göra också.
Man kommer ju ofta in på annat än vad tråden egentligen handlar om. Och det är helt OK i mitt tycke. 😁
Och det är bra att utbyta erfarenheter som jobb, FK och allt annat.
#2: Ja, många regler är ju samma för att man HAR en diagnos som t:ex förhindrar att man kan arbeta "normalt", sen vad det är för diagnos är helt oviktigt. Mycket stämmer ju in ändå. Sen kan jag erkänna att jag kan få sådan extrem värk i kroppen ibland pga min insomnia. När jag närmar mig drygt 50 timmar utan sömn så blir skelettet som is. Alltså det känns som om alla ben i kroppen är istappar. Jag blir kall från insidan och jag kan ta på mig hur mycket kläder som helst men det hjälper inte. Och då börjar lederna göra så ont att jag inte kan böja dem ordentligt, jag haltar, får svårt att andas för jag får så ont i ryggslutet, och ibland kan jag som någon nämnde i en tråd inte ens plocka upp en gaffel. Det är för tungt och gör för ont.
Så jag vet inte hur fibrovärk känns, men jag vet hur den värk jag får känns, och jag vet att det är pyton och tortyr när det händer. Så kan bara tänka mig hur det måste vara för er, som får värk som är extrem fastän det inte beror på "något". Till skillnad från i mitt fall när det har en glasklar anledning och det är sömnbrist alltså.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#3: Var försiiktiig med insomnian!
Nu vet jag inte varför och hur mycket problem du har med insomnia så det spelar ju roll!
Men det var pga insomnia varannan v när jag jobbade skift som min fibro bröt ut…
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
#4: Skriv gärna en ny tråd om det Heddiz. 😃
#5: Oj ber om ursäkt att det blev OT jag ville bara "varna" om insomnians ev följder. 🙏🏻
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Jag har också bara snubblat in här när jag såg att du tagit över sajten Mia men jag har inte fibromyalgi och vet väldigt lite om det inte mer än vad jag fångat upp på nätet om lite symtom och så där men det låter väldigt jobbigt för er som drabbats.
Jag är lite smått upp i åren närmar mig 57 och har inga diagnoser, nåja sköldkörtel men den fjanten skrämde läkarna slag på för många år sedan så nu sköter den sig men jag har inte värk och ont som så många har och det är jag oerhört tacksam för.
Jättebra att du tog över sajten Mia för den behövs och jag önskar dig all lycka till 😎