Socker triggar igång som aldrig innan
Min kropp har hux flux triggats igång när jag äter för mycket socker. Tex godis, vitt bröd m.m.
Det har den inte gjort innan.
Det är vetenskapligt bevisat att socker triggarigång inflammation i kroppen. Men Fibro är ju ingen infammation. Eller har jag missat nåt? 😲
När jag "bara" hade Fibro så kunde jag äta sån skit utan att påverkas. Men nu när det startat nåt annat (troligen ME) så kan jag inte äta en massa godis eller annat som innehåller mycket kolhydrater.
Värken blir mycket värre, uppsvälld, tröttare och det startar som typ någon slags ångest i kroppen.
Märker ni av att ni mår sämre av kolhydrater?
Och hur mår ni då?
- Redigerat 2022-10-04 11:32 av [Mia-45]
Tror att du missat något avseende fibromyalgi som idag anses ha koppling till inflammation.
Se nedan :
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#1: Ahhh..den där har jag ju läst men glömt bort.
Vet flera läkare som säger att det inte är inflammatoriskt. Så vete tusan vilka man ska lyssna på.
Men jag utgår från det nu då. 😁
#2: Det är nästa problem att läkare inte alltid är uppdaterade.
Är man allmänläkare så gör man sitt bästa för att hänga med.
Tycker att det är intressant med din självreflektion.
Själv tror jag att fibromyalgi inte är utrett ordentligt och att det kan ligga flera orsaker under ytan.
#3: Nä det är sant att de inte alltid är uppdaterade.
Jag fick kortison utskrivet för att se om det är nåt annat tex reumatisk värk. Kortisonet tar inte på Fibrovärk.
Jag blev näst intill helt smärtfri och pigg som tusan när jag använde mej av det. 😋😜
Så något mer än Fibro är det. Men reumatologen säger att jag inte har reumatism.
Tyckte bara det var märkligt då jag nu har reagerat så på kolhydrater nu och inte innan.
Det kan säkert ligga mycket mer orsaker än vad som framkommit.
Vad vet vi? ME kanske ÄR fibro egentligen? De har ju vääldigt många samma kriterier.
#4: Det är tråkigt när läkare ger kategoriska uttalanden.
Funkar kortison så borde de rota vidare i diagnosen.
Man blir ledsen som patient när man inte blir trodd bara för att man inte stämmer överens med läkarnas världsbild.