Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Läst 169 ggr
[Mia-45]
0

Känner ditt husdjur av?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Du som har husdjur. Katt eller hund eller nåt annat gosigt?

Känner de av när du har de värsta skoven?
Hur märker du att de känner av?

Jag har själv en katt på 12 år som ska sova med mej i mina värsta skov, han vill ligga på mej en stund och trampa och även dregla (vilket kan vara lite jobbigt ibland..hahah)
Han verkar vilja se till så hans matte ändå har det bra.

Lägg gärna ut en bild på ditt husdjur.

• Redigerat 2022-10-03 16:30 av [Mia-45]
[Lilium]
1

Ja, en guldhamster. Han puttar på en, verkar inte veta hur han ska göra 🐾❤️ han känner att något är fel tror jag. Dock är det när jag är ledsen inte fibro.

• Redigerat 2022-10-03 16:43 av [Lilium]
[Mia-45]
0

#1: Men så gulligt :-)
Det kan räcka med små puttar. Det visar att han bryr sej om dig.

Lägg gärna ut en bild på honom om du vill.

[Lilium]
1

#2 Ja, det gör genast dagen bättre <3 Här har vi bild på Unix :)

[Mia-45]
0

#3: Nämen så sööööt liten en.
Jag tror de vet att de gör dagen och värken uthärdligare om de bara visar om så ens lite, att de bryr sej.

flocken
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Ja sigge märker när jag blir dålig. Men då jag har annat som spökar så blir det så xtremt.
Har faktiskt även en kanin som ska klänga lite xtra

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[Mia-45]
0

#5: Åhh vad fina flocken.
Visst är det härligt med dessa djur, oavsett slag, att de känner av och ska trösta.

Calcifer
1

Jag har inte fibro, men depression och en del annat. Mina katter och min hund märker direkt när jag mår sämre än vanligt. Då blir de otroligt klängiga. Speciellt hunden och ena katten. Alltså jag har en 120 säng och det blir jäkla trångt när en amstaff ska ligga på ena sidan och en katt på andra sidan.

Om jag börjar gråta för att jag är ledsen eller mår dåligt kommer hunden direkt och ska lägga sig ovanpå mig, pussa mig i ansiktet, och gosa. Även när jag försöker putta undan henne så insisterar hon på att hon minsann SKA ge mig gos.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Mia-45]
0

#7: Du är så välkommen hit ändå.

Ja djuren känner nog av alla sinnestämningar och när vi blir sjuka.
De ska trösta, avge värme och sympati. Man kan lita på de i alla väder.

Hhahah kan tänka mej att det blir trångt då.
Jag har en 1,60 säng och en katt så det är skillnad. :-)

Calcifer
0

#8: På vintern får de gärna komma och trängas, för min lägenhet blir iskall då. Det kan genuint vara typ 14 grader eller liknande i min lägenhet på vintern. Men på sommaren om det är 30 grader ute är det 30 grader inne minst. Då är man mindre pigg på att ha dem i sängen och vill helst sparka ut dem från goset och be dem att ligga på bädden på golvet. Min ena katt som är en knäkatt som tusan låg på mig i somras och när jag vaknade på natten var jag dyngsur på axeln där han legat. Han är dessutom långhårig. Hur fan orkar han ligga så nära?! xD

[Mia-45]
1

#9: 14 grader inomhus?? Herrejösses….då hade jag fryst ihjäl minst sagt….👀
De älskar nog värmen och klarar den mer än vi.

• Redigerat 2022-10-03 17:04 av [Mia-45]
Calcifer
0

#10: Är en gammal byggnad och håller inte tätt. Även när elementen är på för fullt. Jag använder två täcken och har en värmefläkt på vintern för att överleva. Annars ligger jag bara och darrar av hur kallt det är. Känns som om fönstret är öppet typ, trots att det såklart inte är det.

[Mia-45]
0

#11: Men stackare 😢

Calcifer
0

#12: Jag får göra så gott jag kan. Jag har klagat varje år men har bott här i typ 8 år nu och det har inte blivit varmare om vintern så ja. Vad ska man göra. Men har åtminstone element i djuren som vill ligga tätt intill xD

[Mia-45]
0

#13: Hyresgästföreningen om värden inte vill höja värmen. Man ska inte ha under 19 en längre tid.
Så ring de och be om hjälp. Det där är ju inte mänskligt.
Värmen får vi nog dras med med kylan KAN värden enkelt höja.

Calcifer
0

#14: Grejen är att det inte finns så mycket att göra. Det är inte med flit, liksom. Det är dragigt för att det är ett gammalt hus. Skulle jag klaga så skulle det resultera i att de måste arbeta på ALLA hus värden har hand om, och det är en hel del. Och de skulle behöva göra rätt mycket, vilket skulle betyda att jag skulle bli boendelös i några månader för jag har ingenstans att ta vägen med mina djur. Om det var nåt så enkelt som en kort tätning som tar fem minuter så visst. Men nä, hur huset är byggt så skulle det inte räcka alls. Jag har hellre flera lager på mig och flera täcken än att vara hemlös i några månader. Just för att jag har ingenstans att ta vägen med mina katter och min hund.

Heddiz
1

Ja mina hundar är på mig och tjatar/ puttar på mig när jag somnar sittandes 😂efter jag ätit..
Speciellt en hund ska upp i ansiktet och slicka om jag råkar somna sittandes.
Somnar jag när jag ligger ner så väcker dom mig inte..Så dom fattar att när jag somnar sittandes så är det något fel..

Det händer om jag tagit ut mig dagen innan tex med olika saker som - gått på stan/handlat, gått promenader som blivit aningens långa på ca 3 tim + tränat rallylydnad och nosework eller kongsök m vovvarna + annat man "måste" göra…som att gå in på internet och hit, you tube filmer man prenumererar på, osv.😏

Sen har dom varit mer vaktiga när jag inte mått bra vilket dom känner direkt…

Jag mår bra nu och jag märker skillnad på hundarna att dom inte är lika vaktiga ute och påiga inne…😊

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Heddiz
0

#9: Ha ha Ja jag har haft en stor hund (eller mellanstor -Belgarblandis) på mig när jag vaknat och jag fick ju knappt luft och det kändes som om jag skulle kvävas när jag vaknade 😅

Jag läste om din stuga och håll fast i den så tror jag det kommer bli bättre när/ om dom ska täta den så får/fixar du ett annat ställe att bo på-det blir bättre! 🙏🏻🙂
För jag har varit hemlös och det är ett helvete rent ut sagt och jag skulle hellre ha bott i en koja än att varit hemlös med 2 hundar och min man…och vi hade en BIL att sova i…

Det låter inte så illa iom att vi hade en bil nu längre och jag vet inte varför jag tyckte det var så illa förut, men det lär en uppskatta saker man har, boendet man har och nu bor vi i ett hus för 2 familjer..

The more I love my Dog
"Mark Twain"

Calcifer
0

#17: Stuga? Jag har ingen stuga? Min styvfar äger en efter att han ärvde den efter mamma, och jag hyrde en stuga i en vecka i sommar, men jag själv äger ingen stuga. Och bo där i flera månader skulle inte gå heller, även om min styvfar sa att det var okej. Ligger mitt ute i ingenstans och går inte att ta sig till någon affär om man inte har bil vilket jag inte har. Inte ens körkort. Så jag står ut med kylan. jag har levt med den i 8 år så det får gå några vintrar till! Jag vill i framtiden flytta till en annan lägenhet, på bottenvåningen helst, men det är inget jag har möjlighet till nu.

Draken
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Min egen hund , Troll en chihuahua, märker av direkt när jag blir dålig. Och det är ganska imponerade för han är bara 11 månader.

Ena daghunden Ozzy en blandras på 5 år, känner också av när jag får ont. Ozzy har varit här i några veckor nu då hans matte håller på att flytta.
Ozzy har varit daghund här sedan han var 7 månader.

(Skall jag vara ärlig, så hoppas jag på att hon tycker det är så bekvämt utan hund, så hon vill lämna honom här för gott 😎😊)

Bild.1 Troll
Bild.2 Ozzy

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

[Mia-45]
0

#19: Men så söta. 😍
hahahh…hoppas hon lämnar kvar han då.

Draken
0

#20: Hoppas jag med 😁

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Vargnatt.]
1

Vad intressant att ni tar upp husdjuren och hur dom känner in oss och det kan nog alla djurägare skriva under på att djuren känner in våran sinnesstämning eller när vi inte känner oss helt kuranta.

Jag har inte fibro eller något annat men som alla andra har jag var förkyld eller gjort mig illa och direkt så har katterna vart på plats och velat hjälpa till genom att lägga sig på mig och hela sin matte det är så uppenbart och jag tycker det är så fantastiskt fint och vackert hur våra djur månar om oss och vill vårt absolut bästa. Djuren är dom absolut finaste vi har ❤️

[Mia-45]
1

Hej Nattvarg
Du är så välkommen här även om du inte har fibro eller nåt annat.

Ja det är fantastiskt vad djuren känner in. ☺
Jag har också märkt att jag har en "spökkatt" här som hälsar på ibland.
Och min katt är lite avis på den…hahaha.
Har märkt att min kisse skyddar mej från något. Ja det kan låta knäppt men så är det.
Har nyligen satt in ett kattucka i en ytterdörr och jag har själv sett spökkatten komma genom den. Och detta har min kisse märkt…så han sitter ibland och vaktar.

[Vargnatt.]
0

Ha ha ha nej det är inte knäppt alls tvärtom ❤️ så naturligt som det kan vara och våra djur dom kommer igen till oss med värme och glädje för att vi ska känna igen och ha tryggheten i att vi faktiskt på riktigt lever vidare ❤️ Hur fint som helst säger jag ❤️❤️❤️

Heddiz
0

#18: Ok sorry jag missuppfattade för att för mig är hus ett hus eller stuga där en möjligtvis 2/ngr fam bor annars kallar jag det lägenhet..

Så när du skrev hus som dessutom verkade ha otätt så tänkte jag på en stuga bara 🙂

The more I love my Dog
"Mark Twain"

Calcifer
0

#25: Ja det är nog lätt att tolka fel, inser jag nu. När jag säger hus i detta fall menar jag lägenhetshus, men ja, jag förstår att det absolut är lätt att tänka att jag menar typ en villa eller stuga. ^^

Skulle de bestämma sig för att göra nåt åt kylan i min lägenhet skulle det alltså sprida sig till hela huset, då jag tvivlar på att de bara går in i en lägenhet och struntar i resten om de nu ska lägga pengar och tid på renovering.

Draken
0

#26: jag tycker att man kanske skall se över värmen i huskroppen. Det är väl lag på att det skall hålla en minimitemperatur ? Gör det inte det, så måste de ju fixa det kan jag tycka.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Mia-45]
0

#27: Är det inte så att det minsta man får ha en längre tid ligger på 17. Men vi som har värk kan faktiskt begära på en ökning till åtminstone 20.
När jag hade bott här en månad så låg innetempen på 18 så jag sa till min värd att höja.
Fick 21 inne sen och det var ganska lagom.

Draken
0

#28: Jag tror att det skall ligga mellan 17 och 19 grader.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis