Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 7033 ggr
peterhillgren
0

Ont i bröstbenet

Var på massage i dag-ont skönt! Men sen skulle hon massera på bröstbenet. Det gjorde vansinnigt ont bara hon tryckte lite lätt och värken satt kvar länge efteråt. Sen mådde jag illa hela eftermiddagen. Har någon annan samma erfarenhet?

Hopi
0

Jag har inte just så.. men tycker det verkar som värken kan sätta sig vart som helst. Ibland får jag så ont i käkbenet så det är som tandvärk, helt utan anledning. var till tandläkaren förut o sa att jag måste ha hål. Men inget.

Sen börjar jag fundera på en sak, att jag är så känslig mot att laga tänder.. Har nyligen lagat en, som han borrade nära pulpan.. Hade ingen bedövning o det gjorde rejält ont.. Men sen har det onda fortsatt! Det är 3 veckor sen nu o fortfarande jätteont!!! Inte alls roligt, jag hade inte ont i tanden innan jag lagade.. Är så trött på värk så jag kan inte beskriva i ord!! Grrr! (Men här vet ju alla hur det är, så man behöver ju inte beskriva så mycket! Ni vet ändå!)

EllaLind
0

Har haft samma problem som du Hopi. Jag hade sån hemsk tandvärk (käkvärk), men försökte härda ut (för den kunde ge mig sig efter nån vecka) men denna gång var det bara att uppsöka en tandläkare. Han drog bort visdomstanden men hittade inga som helst fel på den. Tyvärr så "ramlade" den övre visdomstanden ned, så jag blev tvungen att ta bort den oxå, kunde visst ha blivit felbett annars. Men det värsta är, jag kan ibland fortfarande få sån pinvärk där visdomstanden satt. Så det var nog inget fel på själva tanden.

Hopi
0

EllaLind: Nej, det var säkert inte tandens fel att det gjorde ont.. Jobbigt.. Just nu har jag så fruktansvärt ont i vänster tinning.. Har haft det i samband med det här med tanden..Känns svullet o ömmar rejält.. Man blir ju orolig o funderar på vad det kan vara.. Men har kanske med tanden att göra iaf.. Vill inte laga fler tänder om det ska bli så här ont efter.. Men måste ju tyvärr när det blir hål..

peterhillgren: Det kan ju vara så att du har nån inflammation där i nåt muskelfäste eller så? Om det sitter i mer än nån vecka, då bör du nog gå till en läkare.. Men det verkar som värken kan sätta sig lite vart som helst, men som sagt, sitter det i lite för länge, då kan det vara inflammation.

Zandra---83
0

Jag har också ont i bröstbenet i mellan åt, jag har blivit slagen av pappa där en gång när jag var liten, med knytnäve, men hamnade en gång inne på akuten då jag hade så ont att min kontaktperson jag hade då inte visste vad hon skulle göra, men de hittar inget fel, de sog både ekg och andra undersökningar (kommer ej ihåg allt då jag hade så ont), men det har släppt och blivit mycket bättre sen den gången jag hamnade på akuten då jag fick diklofenak 50 mg utskrivet så det tar jag nu vid minsta symtom, väntar jag för länge och tar en sån så hjälper de inte och det är inget jag vill riskera! Inte när ingen på sjukhus kan göra något! Det hade varit mycket lugnare om de på sjukhus kunde hjälpa mej, men de kan de inte när de inte hittar något.

Hopi
0

Zandra___83: Men fyyyy vad hemskt! Grr för din pappa säger jag bara!!

Zandra---83
0

#5 Visst, men jag har ändå kunnat förlåta han för det och det är jag glad för så vi han och påbörja en relation igen innan han dog för ett år sen (mamma har jag ingen kontakt med, även om hon skulle vilja det vet jag hon har försökt), men jag kunde förlåta honom för det efter att han började lyssna på vad mina bröder utsatte mej för under hela min uppväxt (något mamma ej vill lyssna på). Så att pappa lyssnade var början till att kunna förlåta han. Visst visst är det hemskt det pappa gjorde (och fruktansvårt fel av han), men jag har kunnat lagt det bakom mej. Han var innerst inne en fin pappa. Så mina känslor är på ett vis dubblet, svårt att förklara.

Var fel det han gjorde, men jag är så glad att han ville och kunde lyssna när jag en gång ringde han och på det viset började det bli bättre mellan oss (även om det aldrig han att bli helt bra innan han dog, pga varnvård av hemtjänsten och äldreboendet där han bodde). Jag är nog mer arg på dom som tog pappa ifrån mej om jag ska vara ärlig.

abbis
0

Jag har mycket besvär med just värk i bröstet som har liknande symtom som hjärtat kan ge…mycket besvärligt..

min mor ligger just nu inlaggd för bröstsmärtor ..hon har fibro..men dom törs inte släppa hem henne just för att hon har det så besvärligt…

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

dinstund
1

Jag hade jätteont i bröstbenet ett tag .. mest åt höger sida.

Det började sprida sig och jag kunde tillslut inte sova på den sidan, blev svårt även att ligga på rygg tillslut.

Det här höll på ett tag och jag blev rädd att det var nåt med mitt bröst då det gjorde ont under det tillslut.

Jag sökte sen läkare och det visade sig att jag hade  revben som på nåt vis vridit sig, alltså bröstkorgen så fästena blivit inflammerade.

Jag fick rådet av läkare att gå till en kiropraktor vilket jag gjorde två gånger. Nu är jag mycket bättre och det gör inte en bråkdel ont. Han vände och vred och mest läbbigt var när man kunde höra revbene falla på plats … men det gjorde inte ett dugg ont faktiskt.

Vänligen

Linda