Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: fibromyalgi
Läst 397 ggr
flocken
2

Fler diagnoser än fibromyalgi?

Har nu fler diagnoser än just fibromyalgi?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

flocken
0

Jag har ankolyserande spondylopati. Förr hette det bechterews.
Diabetes typ 2, PPP (får vätskefyllda små blåsor på händerna), IBS, exem, psoriasis, nervskada från höften till fötterna
Sen är det alla följdsjukdomar på sjukdomarna.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Zadeira
0

Oj, ja, jag har en hel del diagnoser utöver min fibromyalgi. Både psykiska och fysiska. Bland annat diabetes 2, ödem på underbenen, ätstörning (hetsätning), ångestproblematik, missbruk (varit ren 4 veckor nu dock). Och följdsjukdomar på det.

flocken
0

#2: grattis att du lyckats vara ifrån missbruket i 4 veckor 👏
Jag är fd alkoholist. Drack inte en droppe på 9 år.
Nu kan jag ta ett glas vin eller liknande. Men vet min gräns och skulle det bli för mycket en period så slutar jag helt igen.

…………………………………..

Denna kommentar har tagits bort.
Zadeira
0

#3 Tack ska du ha. Det är kämpigt men också skönt. Vad duktig du är som lärt dig gränser, det är ju många som inte kan återgå till sin substans alls efter ett missbruk.

flocken
0

#5: min svåger reagerade i början av att jag aldrig drack något. Men nu är det helt normalt att jag hellre tar ett glas läsk när vi ses.
Jag vet min gräns. Känner jag suget så stoppar jag helt. Jag blir aldrig bakis heller.

…………………………………..

Zadeira
0

#6 Alkohol dricker jag ca 2 gånger om året. Men jag föll dit med receptbelagda sömntabletter istället, trots att jag tyckte mig följa receptet (vilket jag uppenbarligen inte gjorde). Sömnen nu är rätt värdelös faktiskt, men hellre det och jag blir ren än det där missbruket som sabbade hela mitt liv.

flocken
0

#7: jag gick på morfin i flera år pga värken. Sluta med dom var fruktansvärt. Den dosen jag tog varje dag somnade min man utav. Jag fortsatte som ingenting.

…………………………………..

Zadeira
0

#7 Äter du andra smärttillande idag?

flocken
0

#9: bara panodil 1g och orudis retard för mina inflammationer.
Jag har morfin hemma. Men klarar mig utan.
Använder spikmattan och jacuzzin ute, 39 grader och bubblor

…………………………………..

Zadeira
2

#10 Du är så inspirerande, har ju läst din story förut.

flocken
0

#11: tack.
Jag gör mitt bästa

…………………………………..

Jojjo908822
0

Atypiskt utmattningssyndrom, hypermobilitetsstndrom.

//
Lucille

[Mia-45]
0

Nu både fibro och muskelreumatism.
Fått testa låg dos Kortison ett tag nu och den har fungerat på reumatismen.
Blir utmattad av värken om nu detta också är en diagnos.

flocken
0

Nu har jag fått högt blodtryck oxå.

…………………………………..

[Mia-45]
0

#15: Det kommer nog som ett brev på posten pga värken vi har.

flocken
0

#16: garanterat då det var högt på em och kväll

…………………………………..

Pyttelite
0

Är det fler som har problem med blodtrycket och hur är det nu?

Funkar medicinen?

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

flocken
0

Jag har ätit min blodtrycksmedicin några månader nu o alla värden är bra

…………………………………..

Pyttelite
0

#19: Så skönt att läsa - har det påverkat värken ngt eller är den oförändrad?

flocken
0

#20: ja inte är värken bättre. Blir snarare sämre o sämre..

…………………………………..

Pyttelite
0

#21: Trist, läste om skolproblem i annan tråd - klart är att sådant frestar på och att det kan påverka smärtan du har.

Hoppas att ni kan ta några pauser och ändå njuta av tillvaron - enkelt att skriva men oftast omöjligt att genomföra.

flocken
0

#22: ja vi har försökt göra det bästa av situationen i skolan. Men nu går det inte längre.
Försöka få ihop livet är inte alltid det lättaste. Sen när man inte kan sova ordentligt pga värken..

…………………………………..