Klotterplank 1.
Här kan ni prata om allt ni vill.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
- Redigerat 2022-12-14 07:13 av flocken
Halva familjen smittad av covid.
Idag får vi veta hur länge vi sitter i karantän.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
#1: Vad tråkigt!
//
Lucille
Jag fick min fibromyalgi-diagnos igår och blev förvånad. Jag har inga jättesvåra smärtor, men jag antar att man kan ha den i olika nivåer.
//
Lucille
#3: inte roligt att få en fibro diagnos.
Är det något du misstänkt länge?
…………………………………..
#4: Nej, inte alls. Jag har hypermobilitetssyndrom och tänkte att det var därför jag hade ont. Gjorde ME-utredning, men fick diagnoserna atypisk utmattningssyndrom och fibromyalgi.
//
Lucille
Har ni haft en god Lucia-afton?
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#6: jobbat som vanligt. Men vi slog på tvn på kvällen och kollade på Lucia. Gjorde varm choklad med grädde och marshmallow till familjen
…………………………………..
Jag ber om ursäkt att jag är så frånvarande.
Det är alldeles för mycket i mitt liv. Försöker hitta en lösning.
Men vet inte vad jag ska plocka bort.
Jag har mitt hunddagis och nu även omplaceringshem för kanin. Oplanerat en kull ungar som måste hanteras flera gånger om dagen.
Har hemsida, 3 Instagram konton, 1 fb konto och Sajtvärd på 3 sidor här (tyvärr utan aktiva Medarbetare eller inga Medarbetare alls)
Sen barn och man som oxå vill ha en del av mig.
…………………………………..
#8: Ta det lugnt - vi bevakar på låg nivå.
Hej på er
Har inte vart här inne på ett braaaa tag nu.
Haft så mycket annat att göra att jag fick prioritera för att orka.
Har nu flyttat till en bättre lägenhet och bättre hyresvärd.
Börjat jobba fullt igen.
Utredning vidare med mina smärtor.
Hoppas ni alla har haft en bra jul och nyår.
Min ork är slut. Jobbar och jobbar trots fruktansvärd värk. Går just nu till kiropraktorn varje månad.
Men blir väl bättre tillslut
…………………………………..
#11: Det är naturligt du är både arg och ledsen för vad som händer just nu.
Hej alla. Jag fick diagnosen fibro i början på december. Först blev jag glad över att få ett svar på mina problem, men efter dagens besök på smärtrehabiliteringen så känner jag mig mer förkrossad. Jag har nämligen problem med nerver runt vänstra örat, som jag först fick förklarat för mig, berodde på två diskar i nacken som sitter fel, och nu låter det som att så inte alls är fallet.. Någonting är de med dessa nerver i alla fall, som orsakar såna smärtor i mitt öra, i mitt ansikte och runt ett stort område, som gör att jag inte kan ha glasögon, solglasögon (kul när man är ljusskygg..) eller ens ansiktsmask pga snöret.. Jag fick till viss del ge upp mitt jobb som lastbilschaufför pga att jag inte kunde ha glasögon på mig pga detta.. Och så säger läkaren att de finns risk att om man gör något åt detta, att de bara skapar nya problem med smärtor istället.. mitt liv gick i kras.. Drömmen om att få köra lastbil känns nu så avlägset.. Vad ska jag göra nu? 😭
Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!
Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
#13: det finns två val, ge upp eller fortsätta kämpa.
Låter tufft, men så är det tyvärr. Hur fruktansvärt jävla ont det gör. När man bara vill lägga sig ner o ge upp.
Min historia finns att läsa lite överallt.
Du kan söka på "Mette Lindgren, Mönsterås".
…………………………………..
Hur mår ni idag?
Det har varit lite stiltje - hoppas det är ett positivt tecken.
Snarare så dålig så orken att vara här inte finns.
…………………………………..
#16: Det låter verkligen illa - hoppas att det vänder snart.💖
Mår ni bättre nu när det är sommar?
Kroppen mår bättre av att inte jobba. Men ont har jag ändå - såklart.
Kan fortfarande inte göra det jag vill och måste vila på dagen.
Kommer bara börja jobba så kommer kotorna sätta sig fel och det blir kiropraktorn.
Men nu är det några veckor sedan så börjar nästan sakna honom 😄
…………………………………..
- Redigerat 2022-07-14 07:29 av flocken
#19: Det tar tid att komma i balans under semestern - var snäll mot kroppen!
- Redigerat 2022-07-14 07:29 av Pyttelite
#20: jag gör inte så mkt. Går en sväng morgon och kväll. Däremellan inte så mkt.
Familjen behöver sitt oavsett.
…………………………………..
Sparkar igång denna tråden igen. Det är bra att man kan skriva lite vad man känner för, som inte har med siten att göra 😊
Promenad med flocken 😁 Killarna till Vänster i bilden är mina pojkar, de andra två är äldsta dotterns 🥰
- Redigerat 2022-10-11 10:57 av Draken
Vilken jävla skit kropp man har.
Jag brukar inte försöka gnälla. Men när man varit hos kiropraktorn 2 måndagar i rad och senast tyckte han riktigt synd om mig.
Vi brukar ändå skämta med varandra. Har varit där så mycket så vi kan skämta och släppa det professionella lite.
Men nu var jag gråtfärdig. Men han fixade till mig och hoppas det håller en stund.
Jag har även bechterews ( ankolyserande spondylopati). Kroniska inflammationer i ryggen och ryggkotorna växer ihop.
Ska man leva såhär hela livet?
…………………………………..
#23: Stackare ❤
Ibland har man dessa dalar då allt bara känns skit.
Allt värker och man mår apa. Förstår dej. Ibland frågar jag mej också att ska resten av livet vara så här.
Man får bara försöka genomlida och ta dag för dag…ibland timme för timme.
Hoppas att du känner dej lite bättre imorrn 💖
#23: Vad jobbigt för dig 😢
Jag har, i dagsläget inte så väldigt stora problem med just Fibron, men min EDS och min PTSD ställer till ett helvete för mig. Tack och lov för hundarna, så måste jag komma ut och röra på mig i varje fall.
Sitter nu och väntar på att det ska bildas en regering. Det skulle komma kl. 11. 00
Tur det för jag tog sovmorgon idag.
Inte ens fått i mej första muggen kaffe än 🤣☕
Jag väntar också på detta. Men jag har fått mitt kaffe i varje fall 😁
#27: Kommer ju aldrig igång..hahah Och han verkar inte ha fått ihop nåt. 🙄
Han fick till måndag på sej.
Bara att vänta och se vad som händer 😉
Har kommit på nu varför jag har lite ångest.
Träffade en man i slutet på sommaren…augusti. En som visste vem jag var.
Vi träffades och vart ute och käkade och trivdes väl ganska bra ihop.
Nu har vi träffats mycket och han är en helt suverän människa. Han förstår min värk och hur jag funkar. Han hjälper mej mycket…nästan föööör mycket….med att dammsuga, laga mat, hämtar saker jag behöver osv.
Är absolut inte van vid detta och börjar känna mej dum. Som att jag utnyttjar honom då han är på hela tiden med att fixa och dona.
Det stora problemet är nu då att jag tappat känslorna. Jag känner ingen attraktion eller värme längre. Jag gillar karln för den han är men det där extra finns inte.
Har funderat på om det är jag som bara är för trött och har för mycket värk. Så att jag inte orkar känna känslor.
Jag r näst intill känslokall och sån brukar jag INTE vara.
Alla säger att jag är dum om jag avslutar med honom då han alltid ställer upp och förstår mej som människa.
Men jag kan ju inte vara med en som jag inte har de rätta känslorna för.
Vet inte heller om de kommer tillbaka.
Känns mer som om vi landar på kompisplanet då vi nästan aldrig har sex heller.
Han är mycket dålig på att ta egna initiativ till allt. Det är jag som får bestämma.
Vad vi ska äta, vad vi ska titta på för film, vart vi ska handla, vad vi ska dricka….ja ni fattar.
Jag har sagt till honom att han MÅSTE börja ha en egen vilja. Annars kommer detta inte funka.
Hur fan ska jag göra?
han låter som ett väldigt bra parti, men jag förstår dig också. man blir lite ställd när känslorna ändras eller helt enkelt försvinner för den andra personen. Är det så att dina känslor är borta och du med säkerhet vet att de inte kommer tillbaka.Så är det snällaste, mot honom, att bryta nu.
Äntligen fredag.
Kroppen är pest. Hundarna ville gå över stock och sten igår. I skogen, mitt i smeten i över 6,5 km.
Så idag är jag risig och tar en promenad hemma
…………………………………..
#33: Håller med. Nu följer 2 lugna dagar utan massa måsten 😁
Jag Blev ledsen, arg och hatade min sjukdom fruktasvärt när jag inte längre kunde jobba med hundarna pga värken. Jag har alltid varit väldigt aktiv inom hundvärlden, utställning agility, rallylydnad, sök, vall etc.etc. Har haft Bearded collie i alla år. men nu klarar jag inte längre av större hundar, axlar och rygg håller inte för det. jag grämde mig och blev jätteledsen och deprimerad.
Sen kom lilla yrvädret Troll i min väg, så nu är jag igång med hund igen 🥰😍

- Redigerat 2022-10-21 09:53 av Draken
#34: jag skulle aldrig kunna vara aktiv o träna hund som förr.
Vi kör lite apportering ibland. Men inte så lätt när man inte kan bära väskan med alla saker.
Skulle även vilja vandra mer. Men kan inte bära..
Som längst har jag o en väninna gått 17 km. Då tog jag fikande o hon drickan.
…………………………………..
#35: Jag klarar heller inte av att gå så långt eller bära tungt. Så för mig är det perfekt att Troll kom in i mitt liv. Han är en chihuahua. Han är av större modell inom rasen, han väger ca. 3 kg och han är väldigt lått att gå i koppel med.
Det krävs inte så mycket ansträngning med en såpass liten hund (jämfört med 25-30 kg som jag har haft i snöret tidigare 😉) Så det fungerar bra för mig.
Jag kör endel sök, spår och lydnad med honom. Jag klarar inte själv av att lägga spår längre, men äldsta dottern och en kompis till mig som har schäfer och rottweiler, hjälper till med det. Agility och rallylydnad måste jag tyvärr ge upp, även utställning. Det håller jag inte för.
Däremot så skall dottern meritera upp sina hundar (också chi) inför avel, så jag tänkte följa med henne ibland när jag orkar 🙂
#36: jag har alltid haft stora krävande hundar just för då måste jag ut.
Sigge är ju 75% bc. Rörelse och motion är ett måste.
Det är så tråkigt när man måste ge upp saker man vill göra. Kan bli så arg och besviken på mig själv. Har aldrig kunnat följa med barnen till sporthallen på träning och tävling. Kan inte sitta så.
Fick sälja hästarna. Rida är omöjligt. Kan inte sära på höfterna för att sitta i en sadel. O skulle jag åka av blir det rullstol.
…………………………………..
#37: Ja det är jättejobbigt. Men nu har jag, tack och lov, hittat en lösning som fungerar för mig. Men jag saknar allt annat jag har hållt på med tidigare med hundarna.
Nu orkar jag snart inte mer.
Hur kan man leva hela sitt liv med denna outhärdliga fruktansvärda smärta?
…………………………………..
#39: Hur har du det med smärtlindring ? Jag äter 3 olika sorter i kombination, samt att jag har vid behovs mediciner. Jag har olika som innehåller ibuprofen, och dessa växlar jag mellan.
#40: så lite som möjligt.
Jag tål inte så mkt. Det är oftast mina inflammationer som bråkar.
…………………………………..
#41: Stackare 😪
Jag hoppas verkligen du tar dej igenom det värsta nu.
Jag tål heller inga mediciner. Så tar bara Paracetamol och Lergigan nu så jag får sova liiite bättre.
#41: Usch vad jobbigt för dig 😔Du får ta det lugnt och fokusera på dig själv just nu 💖
Låter som ni har det jobbigt !
Och jag vet hur det känns
Har ni inte haft fibro så länge kan jag j trösta er med att det BLIR bättre!
Jag har efter 20års värk blivit i prinip värk fri….
Det kan göra lite ont i knäna när jag gått med vovvarna för länge annars är det ME som spökar med tröttheten som kommer i vågor eller skov
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
#44: haft fibro i snart 18 år. Mitt problem är att jag även har AS. ( ankolyserande spondylopati/ bechterews) kroniska inflammationer i ryggen där mina ryggkotor växer ihop.
Min framtid kommer bli i rullstol och bostadsanpassning. Något vi redan pratat om.
Jag är nyss fyllda 39 år.
…………………………………..
Kiropraktor idag igen. Tredje gången på fyra veckor.
Tur att han både är riktigt duktig och ser bra ut 😆
Vi skämtar lite om att jag måste betala en karl att ta på mig 🙈
Det är dyra 30 minuter
…………………………………..
#46: Har han börjat flörta med dig 😄💝ja det vore väl bra att ha en kiropraktor som man
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
#44: Min diagnos är inte så många år gammal, men jag utvecklade även EDS för 2 år sedan, så det blir liksom dubbla smärtkällor. Jag har lärt mig leva med det, och jag vet vilka begränsningar jag har, fast jag överstiger mina begränsningar ibland, det straffar sig sedan, men det är det värt 😊
#47: haha jag ränner där för mycket.
Min man bara skakar på huvudet.
Mina väninnor bara skrattar.
Vi måste kunna ha roligt även att det gör så fruktansvärt ont när han fixar kroppen
…………………………………..
Det är tur man kan ha lite skoj i eländet flocken. 😂💓
Jag har haft fibro sedan 2013 men tror jag haft den längre än så men fick då diagnosen.
Har även kotor i ryggen som är fel och klämmer på ischiasnerven + nu då att jag utvecklat ME.
Kommer inte bli fri från min värk.
Bara att lära sej leva med den.
Jag lade mig i sängen igår o hade inte ont. Varit stel under dagen. Men nu mår jag riktigt bra. Vilken känsla
…………………………………..
#51: Så skönt. Hoppas et håller i sig 🙂
Ja jag hoppas med att det hållt i sej flocken?
Här är det rätt lugnt idag. Haft ont av vurpan jag gjorde i torsdags. Lite blåmärken här och var och en ond svullnad på höger underarm.
Ingen feber idag…än 😉
😎
Hoppas ni alla får en fin dag….solen skiner ju.
Stod på benen rätt mycket igår eftersom barnen skulle komma hem och vi skulle fira maken . Han fyller år imorgon, men alla barnen ville komma hem så vi tog en dag då alla kunde.
Idag känner jag av att jag stod alldeles för länge utan paus igår. Så idag blir det mest datatid och soffhäng så jag inte blir riktigt dålig i värken.
#54: Ja ta det lilla lugna idag.
För allt kommer efteråt. 💖
#55: Jo det gör ju det 😉
Jag är lite stel i höfterna. Men stor skillnad i resten av kroppen.
Igår gick familjen på kalas. Jag tackade nej o gick till en väninna som var barnvakt.
Idag har jag byggt klart sista hagen. Sören blev jätte glad för en större hage.
Sen åkte vi till min svåger och grillade.
Sen somnade jag i soffan.
Nu i em har jag städat alla 5 burar.
…………………………………..
#57: Vad härligt att kunna sitta ute i slutet på oktober med linne 😍 här har vi tagit fram höstjackor och fingervantarna 🙈
Så underbart att se att det är riktigt ordnat även för kaninerna, jag blir så glad 😍💖🥰
Bli inte kall nu bara, så du blir sjuk 🌹
#58: där mot husväggen måste det varit långt över +20
Annars ligger vantar i fickan.
…………………………………..
Måste vara riktigt skönt 😀
Detta ringande på mina dörrklockor ikväll. Jag blir galen.
Två killar ringde 4 ggr på dörren. När jag då inte öppnar så börjar de smälla på fönster och väggar.
Men hallå….jag blev tvärilsk…öppnade då och sa till de att sluta smälla på väggarna när man inte öppnar.
De får gärna gå runt och tigga men smälla på väggar och fönster…där går gränsen.
#61: var ute i trädgården med hundarna när det kom några killar med masker.
Sa åt de att bara gå. Inga masker nära mina hundar. Det är så man blir biten. Hundarna blir rädda
…………………………………..
#62: Ja herregud. 😫
Jag blev så arg så jag gjorde mej en balja kaffe…får säkert lida sen för det när man ska sova.
#61: Men vad i hela friden. Vad är det för fel på folk. 😡
#62 Hoppas de lyssnade på dig och gick därifrån.
Här var det helt lugnt, tack och lov. De flesta har respekt för min ytterdörr, de vet om att det finns hundar och går man för nära ytterdörren så börjar ena hunden (Staffordshire bullterrier/fransk bulldog) morra dovt. Det låter som det är en livsfarlig , jättestor hund på andra sidan dörren 😉
#64: Hhahah en sån skulle man ha. Här rings det på dörren ibland och sen när man öppnar finns det ingen där.
#65: De som har sett honom tror ju också att han är livsfarlig, han har ganska mycket av staffeutseendet, men han är snäll som dagen är lång 😉
- Redigerat 2022-11-01 11:16 av Draken
#66: Åhhh så fin.
Kan tänka mej att folk ser han som respektingivande.
Hhahahha ja jättefarlig…😂😂
Jo han har en ganska rak hållnig och han är välmusklad. Folk tittar lite konstigt, när han kommer tillsammans med chihuahuan 😂
#69: Hhaah ja en liten och en stor maffig herre. 😂
Jag får skaffa mej en sån sen så kanske man slipper detta ringandet här.
#70: 🤣
#72: Åhh så fina. En stor och en liten där också 😍
#72: Så söta 🥰
Är det en staffe och en pekingnes ?
#74: tibetansk spaniel och amstaff
…………………………………..
Här i stan pågår det tungt beväpnade insatser av polis idag.
Vart ett otäckt rån mot en livsmedelsbutik ett par mil ifrån Nybro igårkväll.
så det är säkert därför de är ute här nu och letar genom bilar.
Helt slut efter ett jobbigt dygn .
Adopterade bort en kanin för 1,5 vecka sedan. Var väldigt tydlig med att denna behöver fortsatt rehab för att lita på människor igen.
Nu ville de inte ha henne kvar för det var för mycket jobb.
Så satt hela kvällen igår för att försöka lösa allt. Trots att de var helt motstridiga och vägrade samarbeta. Men idag hämtade mitt jourhem henne. Så skönt att hon nu är i trygghet.
Men de ville istället ha en annan kanin från mig. Glöm det!
Så har sovit dåligt. Överansträngt kroppen för att ha något annat att tänka på.
Men åkte o tog ett kvällsbad efter jobbet..10 grader i vattnet
…………………………………..
Men jösses.
De visste ju förutsättningarna.
Folk idag ger upp sååååå lätt.. Och när det kommer till djur så är man ju lite extra blödig.
Förstår att det var tufft.
#78: o att de hade mage att vilja ha en annan.
Har en kollega i deras trakter.. Har redan varnat ifall de tar kontakt med dem.
…………………………………..
Sovit som en stock. Somnade innan 21 och sov till 05 när klockan ringde.
Nu har vi kommit hem efter en promenad och en hund rullade sig i bajs.. Så den fick sig ett bad
…………………………………..
#77: Men vilka jäkla idioter. De visste vad som gällde och , när de inte följde vad som sagts, och misslyckades har de mage att vilja ha en annan. Helt sjukt. Sånna människor skall inte ha djur alls.
Vad skönt att hon är trygg och har det bra nu.
Jag har själv en rescue här hemma. En Chi tik på 6 år. Hon var ett vrak när hon kom hit. Vi visste om hur hon var, så vi jobbade utifrån de förutsättningar hon behövde.
Nu börjar hon "bli hund" igen.

- Redigerat 2022-11-04 10:47 av Draken
#80: Trevliga hundar du har 🥴🙈🤣 Påminner mig om en händelse för flera år sedan.
Vi skulle på en större utställning här hemma med hundarna, och en kompis (min uppfödare) skulle bo här den helgen så hon skulle slippa åka imellan.
Vi hade badat och borstat hundarna, på kvällspromenaden så slet ena hunden sig (min setterblandning) och drog de andra med sig. Våra nybadade och nyborstade beardisar sprang rakt ut på åkern och rullade sig i den nygödslade jorden. Gissa om de var billiga då.
Det vara bara att ta itu med dem när vi kom in. Vi hade 3 Beardisar att bada och borsta, det tog hela natten, så vi åkte till utställningen utan sömn alls.
BFU! Min Indira som var en av hundarna som rullade sig i gödsel 🙈

- Redigerat 2022-11-04 10:58 av Draken
#81: jag ska troligtvis åka ner o hämta hem belle på söndag. Enkel väg nästan 2 timmar.
Jag har en jätte duktig tjej som är mer än villig att ta hand om belle o fortsätta hennes rehab.
Jag ska bara våga lämna ifrån mig henne igen
…………………………………..
#83: Jag hoppas att hon verkligen gör som hon har sagt då. Jag förstår att du är tveksam att lämna ifrån dig henne igen.
Bor hon nära så kan du ju se till att vad som gäller följs också.
#84: denna tjej fick jag kontakt med då hon hjälpte ett par dumpade kaniner. Upphittade i skogen .
Jobbar på 4H gård. Bor bara några mil ifrån mig.
…………………………………..
#85: Hon känns ju som en perfekt tjej att kunna ta hand om Bella 🙂
#86: ja eller hur. Skulle isf få bo inne hos henne. Min förhoppning är att hon skulle få stanna hos henne. Men bara att få henne trygg skulle göra stor skillnad
…………………………………..
#87: Det är ju superbra 🙂
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Solnedgång och bad 11,5 grader i vattnet
…………………………………..
Huuu vad kallt och bada.
starkt gjort av dej. Jag hade dött. 😫😫🥶🥶
Fina bilder. det är sååå fint och varmt för att vara november
#91: min värk släpper för stunden. Blir någon känsla i kroppen.
…………………………………..
#92 Det är många som säger att "prova kallbad" mot fibron för att det ska vara så "hälsosamt", men min fibro går helt bonkers när jag ens sköljer mig för kallt i duschen. Just där i stunden är det jätteskönt när man chockar kroppen, men så fort jag kommer upp igen börjar min kropp konstra och jag blir så jävla dålig. Kroppen ballar ur helt på alla tänkbara vis. Det är tråkigt, kallbad är annars nåt jag faktiskt skulle kunna tänka mig.
#93: detta är första året jag håller på såhär. Har knappt badat på sommaren. Men för 2 år sedan hände något med mig. Det är så mycket jag inte kan göra, så mycket jag får säga nej till. Men bada kan jag.
…………………………………..
Jag testade en gång att bada i 11 grader. Vet inte om man kan kalla det kallbad.
Men kroppen skrek av smärta. Så aldrig mer.
#95: jag tror man måste vänja kroppen långsamt. Tror inte det blir så bra att börja när det redan är kallt.
…………………………………..
#95 Jag tycker att det i stunden är så jäkla skönt, men har gång på gång fått ta smällen i efterhand och gett upp. Det brukar typ komma krypande efter en halvtimme-timme sen mår jag som en dålig influensa resten av dygnet.
Jag kan inte basta eller bada varmvattenpool/vedtunna osv heller. Min kropp fixar inte tempskillnader på nåt håll utan går bananas då. Dessutom har jag svårt att reglera temperaturen även vid tex normal rumstemp, ena stunden fryser jag så det gör ont i skelettet, nästa svettas jag som en gnu, oavsett om jag bara sitter rakt upp och ner på samma ställe. Börjar dock fundera på om det kan vara klimakteriet som kommer krypande och inte fibron. Blev ändå 35 år nyss.
#97: jag är 39 och har åtskilliga symptom på förklimakteriet. Men nu är jag steriliserad sen 10 år. De säger att det inte ska ha någon betydelse men det tror jag.
Även mannen tror att det är något sånt
…………………………………..
#97: Jag har också det så.
Kan inte reglera kroppstempen alls längre. Och det är jobbigt.
PÅ och av med tröjor och strumpor hela tiden.
Ena stunden iskall sen nästa kokhet så huden nästan brinner upp.
Mitt är inte klimakteriet. Jag är förbi det sen några år sedan.
Och det var då en helt annan svettning det handlade om.
så jag tror inte alls att det är klimakteriekänningar.
#90: Vilen underbar vy du har 😍
Jag har provat kallbad, men jag blir jättestel i hela kroppen, så det slutade jag med ganska snabbt. Däremot så brukar jag vara på ett av badhusen och simma varje Torsdag då de har 28 grader i vattnet då. Det är jätteskönt, då blir jag mjuk i kroppen och smärtan försvinner för stunden.
#100: vi har även spa badet på vår uteplats. Där i har vi 39-40 grader under vintern. Mjukar upp kroppen på ett annat sätt. Men blir så trött efteråt. Havet ger mig energi
…………………………………..
Jag tror jag krevererar.
Har sagt till mamma nu att hon får ta sjukresor till sjukhuset.
Men si det vill hon INTE.
det tar sån lång tid och man kan komma försent till besöket.
Och sen får man sitta och vänta länge på att få komma hem.
Jag visste inte inte om jag skulle skratta eller gråta.
Jag sa iallafall att jag inte orkar.
Tänk vad en del blir bekväma, va?
#102 Du har gjort ditt klart, stå på dig för att ihålla det bara så du inte faller för hennes "utpressning"!
Min pojkväns brors fru har gjort i ordning en påse med kläder hon skulle skicka till Erkishjälpen pga viktminskning, så imorgon ska jag ut till dem och hämta den å gå igenom om där är nåt. Extra kul när man inte har råd att handla själv, men ändå få nåt nytt kanske.
#104: Åh vad kul. Även om det är begagnat så känns det ju ändå som nytt för dej.
Bra när man kan göra så.
#101: vad skönt att kunna bada ute på vintern utan att frysa ihjäl i vattnet 😊 jag blir inte trött av värmen, jag blir mjuk i kroppen och slipper värken ett litet tag.
#102 Du måste stå på dig.
#104 Vad roligt. Jag tar gärna emot begagnade kläder.
Jag har inget emot begagnade kläder. Det jag inte kan eller vill ha ger jag bara vidare. Vi gör alltid så när nån städar ur sina garderober.
#107: Vi gör likadant här. Pojkarna fick en hel säck med snygga jeans och skjotrtor här om dagen. Många av jeansen satt prislappen kvar på, och det var inga billiga jeans.
Min mamma är med på sitt bostadsområde och driver ett så kallat "bytesrum". Folk kommer dit och lämnar prylar, kläder, böcker, lampor, leksaker å allt du kan tänka dig. Ända kravet är att det är helt och rent. Sen får man plocka med sig vad man vill därifrån gratis. Så jäkla bra initiativ!
#109: så himla bra.. tror jag skulle nyttja regelbundet
…………………………………..
#110 De har öppen en eftermiddag var vecka, men fördelen med att mamma är med i att anordna det är att jag kan gå dit när jag vill och dessutom har hon nån gång stoppat undan nåt som kommit in som hon vet jag letar efter. Sist ett par ljus som drivs av batteri, såna där som ser ut som riktiga ljus.
#109: Det skulle jag nyttja regelbundet 🙂 En sådan skulle jag verkligen vilja ha nu när jag letar efter julpynt. Jag tycker inte om detta nymodiga, utan jag vill att tomten skall se ut som tomten och granen skall vara grön. Adventstjärnorna skall vara i aluminium guld eller silver och ljusstakarna skall vara av trä 😊
Vi har något som heter klädbytardagar någon gång om året i olika lokaler inom stan. Dit var jag ofta när barnen var små, och det fanns jättemycket snygga kläder.
Fredag kväll.
Vi sitter här med tända ljus, film och ett glas vin.
Så lugnt och skönt. Väntar på snö ovädret som ska dra över.
…………………………………..
#113: Åh så mysigt.
Min kisse ligger i fönstret på brädan och värmer sej från elementet.
#114: barnen sitter i sina rum o spelar.
Funderar på att värma en lussebulle.
…………………………………..
#115: Lussebulle är mumsigt.
Jag hade köpt ett paket med skivad julskinka förra veckan och la upp en bild på FB om det…hahah..
Vad skäll jag fick med att det var för tidigt. 🤣🤣
#116: för tidigt 😄 vi har redan ätit 2 hela julskinkor
…………………………………..
#116: Ta bort "jul" och skriv bara skinka. Då är det ingen som säger något. Eller kalla den "helgskinka". Det gör affärerna när de säljer den till midsommar. 😁
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#113: Myspropp 😍🥰
Här var det väldigt lugnt och skönt igår. Det var bara vi och de hemmaboende barnen som var här. Vi titade på TV'n och barnen spelade.
Det där med att ryggen vägrar göra saker i tempot jag vill 🤔
Snöar och jag vill ha upp julen. Gardiner i tvrummet bytta. Nästan alla julstakar och nu sa ryggen nej.
O har mycket kvar. Tur min långa man snart kommer hem o kan hjälpa till. Han skäller alltid på mig när jag balanserar på stolar o håller på
…………………………………..
#120 Låter riktigt mysigt 😍
#121 Jadu den där kroppen som inte alls vill vara med när man ska göra saker som man vill.
Har också svårt för att hänga upp gardiner odyl.
Sitter och glor på mina ljusstakar och funderar på om de ska upp eller inte nu. 🙄
#123:
Vad fin du är flocken. 😍 Ha det nu så kul och ta det försiktigt på vägarna.
Jag älskar också denna tiden då man kan sätta upp ljusstakar och andra pyntigheter.
#124: tack. Även jag kan bara iordning o inte bara gå i arbetskläder 😄
…………………………………..
#125: Ibland är det kul att piffa te sej lite extra. 🤩🤩
#126: ja verkligen. Jag som alltid har arbetskläder.
Inte så mkt folk. Passar mig perfekt
…………………………………..
Jag har vart ute och skottat av bilen. Låg säkert en 30 cm på den.
Vet inte hur 17 jag ska komma ut idag. 🙄Stannar nog hemma.
#121: Jag skall plocka fram jullådorna nu i veckan. Måste bara vänta så ena sonen kan hjälpa mig att lyfta ner dem 😊
#122 Ja det var jättemysigt 🥰
#123 Vilken pangbrud 😎
Detta är första året på länge som jag verkligen ser fram emot julen och julstöket.
Jag har inte haft någon ork alls de senaste åren, det har varit jobbigt med värken, sonen har mått jättedåligt och börjat på starkare och starkare droger. Jobbet har varit ett helvete med stress och väldigt dåliga patienter. Sen kom pandemin och jag blev utlånad/inskickat på covidavdelningarna, eftersom jag har specialkompetens och har akututbildning. De som blev inskickade där var personal som har jobbat i minst 10-15 år.
I år kommer jag orka med julen eftersom jag inte jobbar, och sonen är på bättringsvägen och han har varit (nästan) ren i snart 1 år. Barnen ser jättemycket fram emot julen, och de har hjälper till på alla möjliga sätt och vis, för att underlätta för mig 🥰
#130: mannen hjälpte mig att ta ner lådor o sätta upp glitter. Det med att lyfta armarna över huvudet. O han är så mycket längre än mig ( 193cm mot mina 163cm) så han behöver inte balansera på stolar.
………..
Vi ska snart gå och hämta bilen och handla lite. Vi kom inte i säng förrän 00:30.
Blev lite blandning av dricka igår, vin, cider och champagne.
…………………………………..
#131: Det är samma sak här. Tre av sönerna är väldigt långa (190, 191,190) så de brukar hjälpa mig att hänga högre 😉
Dagarna bara rusar iväg.
Snön är borta och nu lera. Tur man har bra kläder.
Somnar ovaggad. Blev en timme på spikmattan nu ikväll.
…………………………………..
Här har snön kommit och den kommer förmodligen att ligga kvar.

Vilken underbar helg vi haft. Trots att mannen åkte till Uddevalla i fredags för en kongress. Han kommer hem ikväll .
I lördags blev det en dag i Kalmar och julmässa på Kalmar slott. Vi hann även med ett restaurang besök.
Idag har vi tagit det lite lugnare men gick upp julskyltningen.
Har verkligen försökt göra det jag vill, vila och sova. Fick feber under fredagen. Får det när kroppen är slut
…………………………………..
#135: Åh vad fint flocken.
Jag har inte vart på nån julmarknad/skyltning på flera år.
Har vart hos min bästa vän/granne och hans föräldrar på middag. De är alltid lika trevliga och goa.
Sitter här också med 38,3 nu. Samma här att jag får feber ner kroppen/huvet är slut.
#136: det är så mysigt på slottet. Skulle vilja åka till kosta julmarknad. Men hinna allt.
Vad härligt att komma iväg på middag.
…………………………………..
Vad mysigt Flocken 😀
Jag har börjat med julklapparna. Har köpt några stycken, och skall ut igen sedan 🙂
Vi ska åka till stan nästa helg. Denna helg jobbar mannen.
Brukar åka med en väninna och köpa julklappar. Men i år kände både jag o mannen att vi åker tillsammans. Både han och jag har jobbat så xtremt mycket under hösten.
…………………………………..
#139: Vi går alltid gemensamt när vi handlar till barnen. Det är ganska trevligt 😊
#140: vi har inte gjort det på flera år. Utan åkt med en väninna.
Men i år ska vår väninna fira jul med oss. Vi måste köpa något till henne oxå
…………………………………..
#141: Ni kommer förmodligen tycka det är riktigt roligt att gå tillsammans 😊
Men vad ni är så snälla som bjuder in en "utomstående" att fira julen med er. Det är julanda på sitt bästa 🥰
#142: hon är knappt utomstående längre.
Hennes barn kallar oss mamma och pappa. Likadant våra barn till henne.
När vi var på kalas hos min svåger så undrade vår 10 åring varför inte C var med. För hon är ju med i familjen
…………………………………..
#143: 🥰
#145: Förstår det.
Här har vi fortfaranmde kvar snön, även fast det har varit några dagar med mildare temperaturer. I natt har det frusit på igen, och tempen sjunker hela tiden.
Här ligger snön 5-6 cm- Det är lagom kallt med temperaturer mellan 8 och 10 grader 🙂