Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 677 ggr
Ofelia66
2007-12-14 09:29
0

Fibromyalgi?

Jag är en 41 årig mamma med 3 barn, 13,12 och 8 år, min 12 årige som har ADHD vilket har varit tufft i många år, idag äter han medicin och vardagen fungerar hyfsat, men när han mår bra då sjunker jag…
sömnlös på nätterna oftast pga värken.
Har märkt det senaste året att kroppen värker överallt på olika ställen från dag till dag, har väl vägrat att erkänna för mig själv att man kanske inte är i det bästa skicket, en mamma "måste" ju orka…
Hörde senast igår att det finns Fibromyalgi i släkten, vilket jag inte visste om, så nu går jag och funderar, är det, det som jag har?
Hur känns det?
Hur mår man?
Ja jag skriver här för att försöka förstå vad det är…
Tacksam för svar….

Rita-S
2007-12-14 10:07
0

Hur det känns, hur man mår, det är så olika från person till person. FIbromyalgi är mycket individuellt..

Du kan börja med att läsa denna artikeln "mitt namn är fibromyalgi" och se hur mycket du känner igjen där.  Sen finns där artikler som beskriver dom olika symptomen, och sen artikler som beskriver olika symptom mer inngåande.

Välkommen hit!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Cicki49
2007-12-14 13:44
0

Jag tycker du ska be att få en ordentlig undersökning. Det kan även vara så att du är utbränd. Det kan också ge smärtsymptom. Har själv en vuxen son, 31 år, med svår Damp så jag vet hur det sliter på familjen och framför allt oss mammor. Jag tycker du ska söka hjälp. Har du en bra vårdcentralsläkare kan han/hon ställa diagnosen. Annars kan VC-läkaren remittera dig till en smärtläkare där du blir utredd.