Lymfmassage
Är det någon här som provat lymfmassage?
Jag hade min första behandling i fredags. Har nästa om 2 veckor.
Ska vara bra för flödet i kroppen. Mot inflammationer och värk.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#0: Hur kändes det?
Var det jobbigt eller känns det bra?
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#1: väldigt behagligt. Inte alls så ont som vanlig massage kan göra.
Använde även "koppar" för att släppa på bindväven.
Jag svullnade inte lika mkt som vid vanlig massage
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Nu har jag haft flera behandlingar och det är verkligen något som passar mig.
Känns som mina inflammationer inte är lika brutala. Min mage fungerar bättre, inte bra eller bra.
Dessa svåra skoven kommer inte lika ofta. Bara för att jag är riktigt dålig idag 😄🙈
…………………………………..
#3: Låter lovande att du hittat något som får dig att må bättre.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Testade lymfdränage för rätt många år sedan. Hade en kompis som jobbade med det, så jag gick hos henne. Vad jag minns var det väldigt behagligt.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#5: ja väldigt lugnt, mjukt. Andningsövningar och stretching.
Jag har ändå gått på vanlig massage i över 15 år och alltid blivit dålig efter 4 v igen.
Men nu sen jag började med lymfmassage så känns kroppen inte alls lika spänd.
Kostar en del. Men vad gör det mot att må bättre?
…………………………………..
Är det samma som bindvävsmassage? Jag kan inte med vanlig massage, det gör omöjligt ont och gör mig dålig som fasen. Inte vågat prova men har hört att bindvävsmassage ska vara skitplågsamt men göra jättegott.
#7: nej det är inte samma sak. Nu masserar man i samma riktning som lymfvätskan ska färdas. En väldigt ytlig massage. Den enda gången man tar bindväven på mig är på mina ärr. För att släppa spänningen
…………………………………..