Sova dåligt
Hur har ni det med sömnen?
Jag har inga problem med att somna. Men jag vaknar efter ca 2 timmar.
Så är det varje natt. På sin höjd kan jag sova 3 timmar i sträck.
Har det med värken att göra tro att kroppen säger till att vända på sej?
Så sällan man får den där djupsömnen på längre tid som behövs.
En bra natt är jag vaken varannan timme. Jag har vant mig. När jag väl sover en hel natt utan avbrott gör kroppen ont 😄
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Kan jag bara somna bra (de få nätter man är nästan ångestfri och smärtfri) brukar jag i alla fall få 4 bra timmar innan det är dags att gå upp, röra på sig (oftast stretcha nacke och rygg), nattkissa, ta ny alvedon. Sen kan jag ta två eller om jag har tur tre timmar till helt ok sömn.
Kan jag inte somna ordentligt (smärta, ångest eller när polishlikoptern hovrar ovanför ens hus i en halvtimme så man blir tokig) så är hela natten förstörd och då brukar det bli att jag strö-sover nån par-tre timmar utan djupsömn, sen ger upp och går upp. Har jag tur blir jag lite trött igen vid 07, så då tar jag en timme till.
Värsta är nätterna med sömnparalyser! Det är en av sakerna som jag mår sämst av med sömnen. I perrioder är jag fan söndergråten på morgonen pga jobbiga sömnparalyser.