Tyngdtäcke
Har ni provat tyngdtäcke?
Hur har er kropp reagerat på den xtra tyngden?
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag har ett 8 kilos tyngdtäcke sedan flera år tillbaka. Min kropp tycker den extra vikten är fantastisk.
#1: jag har funderat länge. Men inte riktigt vågat.
Men hur byter man lakan? 😄🙈 Jag som inte klarar av det i vanliga fall
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
#2 Jag har inget vanligt påslakan utan kör med ett vanligt lakan mellan mig och täcket bara här hemma.
Hos pojkvännen har jag en stark pojkvän som kan byta påslakan åt mig.
Jag har provat men hade svårt att röra mig under det och att ta det på mig vilket skapade mer värk. Men låg jag bara stilla så fungerade det riktigt bra.
#4: det är det jag oroar mig för. Att det ska göra mer ont. Jag har även svårt att sitta fast, känslan av att inte komma loss
…………………………………..
#5 Det är nog svårt att svara på utan att testa. Min pojkväns värk blir värre under tyngdtäcke tex medan min är oförändrad.
Att vara väl omsluten av ett täcke tycker jag jättemycket om faktiskt. Fast jag brukar sticka ut fötterna för det blir väldigt varmt. Jag får inte alls känslan av att vara fast eller inte komma loss ur täcket (bara att det är lite tyngre att vräka åt sidan så man får ta i mer) utan mer just att jag får ett jämt tryck och tyngd över hela kroppen som lugnar min oro.
Jag fick mitt genom arbetsteraput på vc. Då får man prova en viss tid och behöver inte köpa ett dyrt täcke själv utan får chansen att prova. Värt att kolla upp kan ske?