Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1070 ggr
KallaMigMimmi
0

Varför en sjukdom?

Den här frågan har säkert stälts flera gånger här men jag vill gärn a veta era synpunkter.

Vad är det för skillnad på Fibromyalogi och deperation (svår stavat,ni fattar) är det att den inte går att bota? Jag har haft ångest och panikångest länge men det är på grund av att jag inte sökt någon hjälp för det, en. Men tror jag kan bli frick om jag får det.

Jag tycker det värkar som att man get upp när man säjer att det är en sjukdom eller ett syndrom som man får lära sig att leva med. Jag kanske fått det hela om bakfoten men komentera mig gärna.          Tack//mimmi

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

Zandra---83
0

Nu kan jag ej svara på din fråga, men att säga att man gett upp bara för man fått en diagnos eller så tycker jag inte stämmer. Jag har fått en diagnos, men inte har jag gett upp för då skulle jag aldrig vilja tillbaka till skolan (jag vill helst plugga nu innan jag börja jobba och har aldrig jobbat ännu), men det vill jag verkligen så bara för jag fått en diagnos så har i alla fall inte jag (sen kan jag ju ej tala för hur det är med andra, men jag har svårt att tro att alla med diagnos skulle bara gett upp) gett upp med att vilja tillbaka till skolan och sen längre fram ett jobb jag älskar och trivs med. Nu får du inte ta det på det viset att jag trackar dej eller så, för det är inte min mening! ;)

Rita-S
0

#1 samtidig är det ju tyvärr många som hör "kronisk" och ger upp på störten, så där finns ju likheter på många vis. Samtidig är vi många som inte ger upp och bara "lever med det" :) Det är många som du och jag som kämper, men tyvärr många som inte orkar kämpa heller

#0 Många gjör nog som du säger, många ger upp. Sen är det många som kämpar på ändå. Och igjen finns där en del som äfter ett tag tänker "nej jag tänker inte ge upp ändå, jag vill kämpa" och börjar kämpa äfter ett tag :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

KallaMigMimmi
0

#2 Nej då! jag är mer orolig för att ni skulle bli sura på mig för att jag utalar mig om något jag inte vet så mycket om än. men jag hoppas att jag kan förstå det bättre.

Zandra---83
0

#2 Jo tyvärr är det ju det, men det är både och med de som gör och inte gör det. Att inte orka kämpa sej igenom det, kan jag förstå mycket väl! Vet ej hur många gånger jag varit på väg att ge upp och bara inse att allt är hopplöst, men så just när jag tänkt ge upp så får jag den knuff i ryggen (om jag säger så) och ser att det är värt att kämpa i alla fall lite till. Sen har jag även orkat med att kömpa tack vara min bästa vän, vi har ej sätts på flera år, men jag vet vart hon finns och utan henne hade jag inte ens levt idag. Hon är den verkliga sanning till att jag nu sitter här, men visst har det också fått sina törnar då hon gjort sej något, men men.

KallaMigMimmi
0

#3Hm jag tror jag börjar få en liten bild av det hela. men deta kämpande kan det inte bli att det blir äns mening även om man kanske aldrig lyckas med det? förstår ni vad jag menar. men vad menar du med "kronisk" går den inte att bota?

KallaMigMimmi
0

Nej vad dumt nu svarade jag mig själv :P menade #2 föstås Generad