Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

EtikettÖvrigt om och med smärta
Läst 87 ggr
[Mia-45]
0

IBS och fibro

Ni som har Fibro…har ni också IBS? Det är ju den vanligaste följdsjukdomen.

Jag påtalade detta för min förre arbetsgivare men han sa att det är absolut ingen följdsjukdom. Så jag stack papprena under näsan på han där det stod rätt upp och ned.

Jag har en konstig mage till och från. Lös ena dan och hård den andra. Men inte så ofta magvärk. Så jag tror inte jag har IBS.

• Redigerat 2020-09-08 19:59 av [Mia-45]
flocken
0

Oh ja. Min mage är hemsk.
Men har även viss diabetes medicin som strular med magen

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

AnoGurl
0

Fick diagnosen IBS för evigheter sedan, innan jag fick problem med ryggen, har dock inte diagnosen fibro.

Jag gillar inte ibs diagnosen och sa alltid känslig mage istället men har väl nu accepterat att jag har ibs. Större delen av året är jag lös i magen, så när jag får normal avföring blir jag så paff, haha, är det såhär det är att ha normal mage tänker jag varje gång. Å så får jag tillbaka mitt sociala liv en period.

Aldrig förstoppad dock. Enbart lös och normal i kortare perioder. Blir jag magsjuk har jag även mkt längre återhämtning än vissa andra, flera veckor och till normal menar jag min så kallade normala avföring o antal toabesök.