Socker
Känner ni med att socker sätter igång en process i kroppen vid Fibrovärk?
Äter jag för mycket godis eller fel sorts mat så mår jag sämre.
Mer värk och känns som om syret tar slut i blodet då jag blir svag i hela kroppen.
Påverkar socker och fel sorts mat er också?
Jag slutade o äta socker när jag fick min diabetes diagnos. Märker ingen skillnad med värken.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Näää..det kanske bara är som jag inbillar mej. Att jag mår oavsett fibron inte bra av skräpmat och sånt.
Fibromyalgi har jag ingen erfarenhet av, men jag blev intresserad, när jag såg en tråd om socker.
Jag mår betydligt bättre, sedan jag minskade ned på kolhydrater i allmänhet och socker i synnerhet. Nu orkar jag mer, blir inte trött lika lätt och har sluppit magvärk, som jag har drabbats avibland.
Utan att veta håller jag inte för otroligt, att socker kan vara negativt också i andra sammanhang än dem jag har erfarenhet av.
Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.
- Redigerat 2020-09-08 18:55 av KPD
#2: jag tror det är rätt vanligt att kroppen reagerar på skräpmat och socker.
Men jag som ändrat min kost så drastiskt märker ingen skillnad. Även gått ner från 85kg till 71kg sen mars. Men lika ont ändå
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
#3: alltid intressant detta om socker och mående.
Har gått över mer på lchf sen min diabetes diagnos. Men mår som innan.
…………………………………..
#5: Alla människor är olika. Även om det finns generella hälsoråd, stämmer de inte för alla.
Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.
#6: nej så är det ju. Sen kämpar jag med så mycket annat med kroppen
…………………………………..
#3: Jaaa…Jag mår också bättre för övrigt när jag nu har dragit ner på socker och äter mindre kcal.
Har gått ner 10 kg sedan midsommar och det är ju bara positivt.
#8: 10kg. Bra gjort 👍
…………………………………..
Vart finns emojisarna nu? Jag hittar inte de.
#10: jag sitter med mobilen. Så använder de. På datorn vet jag inte. Kolla inne på "ifokus" de vet nog
…………………………………..