Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Läst 132 ggr
[Mia-45]
0

Sex och Fibro

Hur fungerar sex för er med värken?

För mej går det hyfsat bra. När man väl har det. :-)
Det jag far illa av är att jag kan få kramp i benen.
Och om man ligger underst så känns det som om alla benen i kroppen ska gå av och jag får svårt att andas.

flocken
0

Man får hitta lösningar. Jag har även bechtrews som bråkar. Kroniska Inflammationer i rygg koftorna. De växer ihop =stelhet.
Vissa ställningar är svåra om höfterna har stelnat.
Men sex är en så stor del av mitt liv.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[Mia-45]
0

Bechtrews ja. Får man även ont i/runt höften av detta?
Jag har ju problem med hemsk ryggvärk emellanåt. Och nu sitter det även mot höften till. När jag trycker på höftbenet så gör det ont.
Och när jag är ute och går så gör det också ont och ner i benet och ut i ryggen.

flocken
0

#2: det är en rätt ovanligt diagnos.
Fibron sätter sig ofta i höften oxå.
Denna värk från bechtrews är svår att förklara. Jag blir helt förlamad av smärta. Fibron värken är en helt annan sak.
Nu för tiden heter det inte bechtrews utan ankolyserande spondylopati.
Värken går från längden ner i skinkorna o ner i benen. Mitt har även gått upp i kotorna mellan skuldrorna.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

flocken
0

Men utan sex skulle jag inte fungera. Så får ta smärtan. Tänk då på att jag är 163cm o 71 kg. Min man 193cm och 120 kg 😄🙈

…………………………………..

[Mia-45]
0

Förstår vad du menar. :-)
Mannen jag träffar (har inte haft sex än) är 189 och 115 kg…….
Och jag är mycket mindre än han….hahahah

flocken
0

#5: man löser det mesta. Sen blir det olika bra beroende på hur svår värken är. Ibland kan man knappt ta på mig. Då är det bara att glömma allt annat

…………………………………..

[Mia-45]
0

Min vän och jag hade lite för oss inatt.
Glömde bort att jag får kramp i benen så himla lätt.
Vet inte om man ska testa och lägga till extra Magnesium.

flocken
0

#7: du kanske spänner dig?

…………………………………..