Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettövrigt-smärta
Läst 115 ggr
[Mia-45]
0

Varmt och Kallt

Vi som har Fibro kan reagera på varmt eller kallt. 
Jag mår bäst när det är kallt. 
Men min kropp reagerar när det är väderomslag och övergång till en annan årstid. Som nu när vi går emot hösten. 
Då blir jag jättetrött och får ont i några veckor innan det stabiliserar sej. 
Även om det blir FÖR varmt så kan jag reagera. Tål inte alls när det börjar krypa upp emot en 28-30 grader. 
Hur har ni det med kallt och varmt och väderomslag?

flocken
0

Väder omslagen är värst. Då blir jag riktigt dålig. Se har det ingen betydelse om det är varmt eller kallt. Men är det för varmt mår jag dåligt. Jag fryser nästan alltid. Framför allt om fötterna

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[Mia-45]
0

Ja det märks när det går över till en annan årstid. Då känner jag av det mest i rygg, axlar, armar och till och med i magen. 

Jag är tvärtom…är varm som en kamin om både händer och fötter.

flocken
0

Jag har en nervskada i fötterna. Dålig cirkulation, snubblar & ostabil. 

Händerna däremot är oftast varma

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

[Mia-45]
0

#3 Ok..men har du inte obalansyrsel med när du har dessa problem med dina fötter?

Det brukar ju följa på de problemen.

flocken
0

#4 jo 😄 man kan tro att jag är onykter ibland. Det kommer och går. De jag umgås med har vant sig att jag ibland ramlar på dom eller tappar kontrollen helt.

…………………………………..

[Mia-45]
0

#5 Usch fy vad jobbigt. 
Jag har med nån slags obalansyrsel men är nu ute och går flera gånger i veckan och det har hjälpt en hel del. Både mot min värk och denna ostadighetsyrsel. Men det är som du skriver…att man går som om man vore full ibland.

flocken
0

Jag går varje dag. Både pga jobbet & att jag har även hund. Jag måste röra på mig.

Sen jag fick diabetes så har jag förstått att lite av mina fotproblem beror på det

…………………………………..