Träning
Tränar du något?
Isåfall vad och lättare eller intensivt?
Vilket passar dej bäst?
Jag har börjat träna nu efter min stress- och utmattning.
Jag kör crosstrainer sådär mellan 15-20 minuter 4-5 ggr per vecka. Plus att jag går ungefär 2-2.5 km ett par dagar också.
Allt beror på dagsformen. Klarar jag inte crosstrainern nån dag så går jag ut istället och vice versa.
Men känner att min värk och min kropp mår bra av att röra sej.
Och dels så har jag gått ner 10 kilo sen midsommar.
Men hur gör du och vilket passar dej?
Jag går & går & går.
Mitt jobb innebär att vara ute. Det finns så mkt jag vill göra men inte klarar av. Eller, jag vågar inte. För jag vet att gör jag något som inte ingår i mina rutiner blir jag dålig
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#0 Imponerande att du gått ner 10 kg på då kort tid.
Promenader är bra och kan varieras i oändliga.
Kräver bara bra skor och inga speciella förberedelser mer än regnkläder eller paraply om det blir höstrusk.
Jag tycker att stavgång fungerar bra som ett komplement. Ryggen stärks och jag blir inte lika hopsjunken.
Vet att det finns stavar med vikter men inte kommit så långt att jag kollat utbudet.
Är det någon annan som använder mer avancerade stavar?
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
- Redigerat 2020-09-06 09:37 av Pyttelite
#2: kan inte använda stavar då jag inte får upp mina armar.
Jag har problem ryggen pga min bechtrews. Har kroniska Inflammationer i koftorna. Det slutar med att de växer ihop. Pga det har jag som en knöl mellan skuldrorna o nedanför nacken. Kan inte räta på mig.
Har även börjat få en knöl i ländryggen
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
#3: Tråkigt att höra - hoppas att du mår bra trots att kroppen stretar emot.
Man behöver inte få upp armarna så mycket det bestämmer man själv och jag har ibland bara använt en stav för balansen.
Sen får man hitta något som passar för den egna förmågan.
Huvudsaken är att kroppen kommer i rörelse och att man själv har ett nöje av det och att det inte triggar smärta mer än nödvändigt.
#4: jag går mkt i skogen. Går ofta ifrån grusvägen för att gå rakt in i smeten. Träna balansen och lyfta fötterna.
Jag använder ett midjebälte som jag kopplar i alla koppel.
Driver hunddagis
Är tyvärr väldigt hämmad i vad jag kan göra. Men lyckas dölja det bra.
…………………………………..
Varmvattenbassängen har varit min räddning speciellt under höst och vintertid. Annars promenader i natur och styrketräning. Det hjälper faktiskt men när jag har svackor med ryggen tappar jag motivationen och gör det man inte ska göra, vara stilla och sen är jag trögstartad för att komma igång igen.