Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 106 ggr
[Mia-45]
0

Mediciner

Vad har ni för mediciner mot er värk?
Fungerar de? 
Jag äter inga alls utan tar Ipren och sånt om det blir för jävligt. 
Fick Pregabalin och Gabapentin som egentligen är för epilepsi. Men dessa fick jag sånna biverkning av så jag tog bort de. 
Ibland är det så att man får välja mellan pest och kolera.

flocken
0

Jag tar just nu panodil 1g och orudis retard för kroniska Inflammationer. Tar morfin när det går så långt när det nästan är dax för sjukhus. Använder spikmatta, liniment. I år har vi även köpt ett spabad som håller 39 grader och bubblor. Det använder jag varannan dag. Då slappnar kroppen av.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[Mia-45]
0

Låter skönt med spabad. 
Min vän och jag planerar att åka och ta sista badet idag i en sjö. Men jag hoppar nog av att bada…det får han göra själv. 
Min kropp tål inte det kalla just nu.

flocken
0

Jag har badat ute några gånger i år. Men får passa mig.Blir det för kallt blir jag liggandes

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[Mia-45]
0

Ja jag har väl badat sådär en tre gånger i år..Sista var nästan för kallt. 21 grader. 
Så idag vågar jag nog inte bada. 
🥶

AnoGurl
0

Gabapentin och Paraflex. Hjälper mig rätt bra. Växlar med varmvattengym och styrketräning samt promenader.

Nu tar jag inget pga graviditeten och mår skit med värken. Hade nästan glömt hur ont jag har utan medicin. Minnen börjar komma tillbaka hur jag hade det innan jag hittade medicin som fungerade och det är inga roliga minnen. Hoppas det inte blir så illa igen.

Har tidigare tagit celebra och tramadol. Avskyr att säga det men tramadol hjälpte väldigt bra MEN jag blev beroende och läkaren läxade upp mig. Får ej ta det längre förutom i riktigt akuta fall vilket bara har uppstått när jag varit utan min nuvarande medicin och varit tvungen att arbeta.