Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettervårdarbeteskolaoffentliga-instanser
Läst 245 ggr
[Mia-45]
0

Rehab-plan

Detta är sååå himla dåligt!
Jag är ju sjuk i stess och utmattning. Har varit sjukskriven nu till och från på olika grader. Har gått tillbaka till arbetet 2 ggr på mindra tid men ej klarat av det. 
Nu sjukskriven på heltid från 1;a November till sista Mars….till och börja med. 

Enligt FK regler om rehabplan så ska AG börja med detta 30 dagar in i själva sjukskrivningen när man är sjukskriven mer än 60 dagar. 
INGET händer. 
Jag bad om ett möte med honom men detta är för snart 3-4 månader sedan. Och inget möte än. 
Nu har jag frågat honom via mail om en arbetsprövning och en förflyttning till kliniken närmare mitt hem. 
Man måste ta det mesta via mail med honom så man har allt på pränt. Han har förmåga att kränka och hota. 
Konstigt att inte FK har varit på honom om denna rehabplan…fast de kanske har det utan att jag får veta. 

Samtidigt så är det knäpptyst från mina kollegor på jobbet. De talar inte ens om när vi ska ha ATP-möte. Jag får inte veta ens vad som händer där. 
Ingen frågar hur man mår eller när man kommer tillbaka. 
Jag vart där på jullunchen innan jul. 
De som är på labbet nu har tagit mitt skåp i omklädningsrummet……hivat ut mina personliga kläder som jag köpt för egna pengar.  Ingen visste vart mina kläder var nu när jag frågade om de!! 
Snacka om att jag kände mej helt bortkopplad. Sådär gööör man bara inte. 

Känns som om ingen bryr sej…och allra minst min chef. Som jag har slitit för detta företag och för kliniken för att vi ska ha det bra. 
Detta är tacken.