Julklappsköp
Hur gör ni för att orka med julklappsinköpen?
För min del är det inte aktuellt att åka iväg en heldag för att julshoppa. Jag orkar inte bära så mycket, klarar inte av "julstressen" som folk ofta har i julklappsköpen, kroppen orkar inte en heldag osv.
Jag kan tänka mej att det är fler här inne som känner så. Inför denna jul har jag redan köpt en del julklappar. Resten planerar jag att försöka köpa i de få affärer som finns i närheten och en del ska jag beställa på internet.
Min familj bestämde i år att vi ska skippa julklapparna och handla tillsammans på mellandagsrean istället, då kan man hjälpa varandra att bära allt man inhandlar också.
Kändes jätteskönt att slippa jaga runt efter julklappar tillsammans med alla andra som också ska handla.
Kan ju vara något att tänka på till nästa år. Då får man ju mer för pengarna också.
Men det beror ju lite på om man har barn och så också, har man det så ska man absolut inte förstöra jultraditionen på det sättet.
Vi är ju alla vuxna i vår familj och varken jag eller min syster har barn heller så….
Din idé om att beställa julklappar via internet var himla smart måste jag säga.
Jag orkar med julklappsköpet för att jag börjar i september och handlar inn lite nu, lite då :) Sen gjör jag mycket hemgjorda saker från sommarn
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Jag vet inte hur jag ska orka det. Känns bara jobbigt o trist. Inte ett dugg kul att handla presenter o julklappar längre… Sen har vi fyra födelsedagar i familjen runt jul också. blä!
Helst skulle jag vilja gå i ide lite före jul o inte komma upp förrän vid trettonhelgen eller så…

Tack o lov så har vi inte såå många att köpa till.. Men det blir några trots allt. Sambons 3 barn (vuxna i princip), mina brorsbarn (4 st) och så är det några vuxna.. Men det ska väl gå.. Men borde ha börjat för läääänge sen.. Har iiiiingen aning om vad jag ska köpa heller..
För min del avstår jag gärna julstressen! Det är inte klokt att man börjar redan två månader numera med hetsen på varuhusen. Coop Forum hade börjat med sitt redan den 25 oktober!
Inget ont i julen som sådan, men denna köphysteri och detta stressande är ju helt galet!
Vi har lagt ner julklappar till vuxna utom egna familjen. så det blir enklare för oss. Jag ska börja köpa nu så det inte blir så mycket dagarna innan jul. Och det finns just nu bara ett barn och han är 5 år (min systerson). Men nästa jul finns det ett litet barn till (barnbarn). då ska mormor shoppa loss. Det finn ganska många fastrar och farbrödar till den lilla så det kommer att bli mycket julklappar. Svärsonen har många syskon.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Jag köper det mesta via internet, i god tid innan jul. Sedan tillverkar jag ju en del själv under hela året (mössor, halsdukar, sjalar, halsband, mjukdjur till barnen m.m.).
Om jag ska handla något på stan försöker jag åka någon förmiddag i veckan då det inte är så mycket folk och bestämmer i förväg vilken/vilka affärer jag ska gå till och vad jag ska leta efter. Ett eller högst ett par ärenden åt gången, inte mer.
Men att gå på stan en hel dag och julhandla, som man kunde göra tidigare, det är det inte tal om längre.