Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 488 ggr
Natasha68
1

YOGA ((((((((((???

Det var länge sedan som jag var på forumet.  Jag var så gott som fri från smärtor och trötthet under ca 1 eller 1,5 år. Detta hände efter jag började äta LCHF. 

Trodde ibland att jag inte hade fibro.  I höstas började jag med Kundalini Yoga..2 gånger /vecka.  i början var det jätte skönt och roligt.  Måste säga att jag är en mycket vig person…så jag böjde mig framåt i stående o sittande mkt djupt.  Vår lärare kommenterade aldrig om någon gjorde fel.  Och jag ..gjorde "mitt bästa" som vanligt!  Till slut med smärtstillande ,..Efter 1,5 månader fick jag min fibro med sådana smärtor att jag gråter.  Plus trötthet, Depression och ångest ökade markant.  Yoga lärare visste om att jag har fibro..men sa att Kundalini Yoga är bra för alla!  Snart är det 1 månad som jag har ont under knät, i ryggen ..svårt att gå..plus mina vanliga fibrosmärtor.  Jag undrar om någon av er tränar eller tränade Yoga och hur mår/mådde ni av den?  Önskar er alla en smärtfri dag!

flocken
1

Här aldrig högst. Men vågar inte utsätta kroppen för det. Är lite udda att vissa leder är överrörliga och andra stela som gångjärn. Mina överrörliga får inte töjas o mina stela beror på viss del av fibron o en del av min bechterews. Spondylos så kotorna växer ihop

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Natasha68
0

glömde  hur man svarar((( Tack så mycket Flocken för ditt svar! Läste  mkt om att just  överrörliga personer  riskerar att få fibro.   (((  Skrev till flera Yoga lärare…en av dem  Helen  undervisar Medi Yoga…Hon tror att jag  överstrechade  hela kroppen.  Synd…Alltid älskade Yoga. Dessutom,,,jobbar jag inte..mkt isolerad..har inte vänner…så Yoga för mig var kommunication. ..Kram!

Flyingfaun
2

Jag utövar mediyoga, yinyoga, restorative yoga och yoga för stress och utbrändhet enligt Elisabeth Engqvist metod (går utbildning till yogainstruktör inom stress och utbrändhet). En viktig del av yogautövning är att känna inåt och känna efter vad kroppen klarar av och inte prestera, vilket min yogalärare påtalar hela tiden. Tråkigt att höra att yogan har gjort dig så mycket sämre. 😢😔

Natasha68
0

Flyingfaun! Tack för ditt brev!  Det är fantastiskt att kunna utöva så mycket Yoga som du gör!!!!  Problemet med mig var inte bara prestation..utan jag är överrörlig…som en sjukgymnast sa till mig…Han sa att jag borde aldrig träna Yoga igen..för att risken för skador är hög hos såna som jag.((( Det känns inte roligt då jag älskar Yoga hela mitt liv.