Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 631 ggr
Flyingfaun
0

Sjukskriven

En vecka kvar på sjukskrivning för mikroskopisk kolit, blev ss en månad och har nu äntligen fått medicin som verkar hjälpa, har haft besvär sedan i julas. Inte motiverad att jobba kvar på nuvarande arbetsplats, statlig myndighet. Har sökt annan tjänst och hoppas på positivt svar, det är dock bara 50% och jag behöver fortsätta jobba 100% då jag inte ser hoppfullt på att få sjukersättning. Jag vill kunna arbeta mer hemifrån då det spar på min energi och gör att jag får mer energi över till annat än jobb. Har ni några tips?

Maria
0

Har du sökt sjukersättning 100%? Annars kan man ju söka både 25, 50 och 75 %.

Jag har t.ex 50% sjukersättning och jobbar resterande 50.

/Maria

Flyingfaun
0

Inte sökt. Har anställning 100% och behöver vara ss en längre tid och även pröva annat arbete innan det är möjlugt om ens då…

Maria
0

Har du någon möjlighet att prova annat 100% på din nuvarande arbetsplats?

/Maria

Flyingfaun
0

Nej tyvärr. Har det egentligen bra och kan styra mina dagar och har "lätt" arbete på kontor möten med kunder och kontakt via e-post och telefon där jag kan sitta ned hela dagen. Det enda jag önskar är att jobba hemifrån för att spara energi och ha liite ork över till annat.

Flyingfaun
0

Jag vet många som provat annat arbete och arbetstränat där resultatet beskriver ingen eller nedsatt arbetsförmåga men FK ändå gett avslag på ansökan om sjukersättning.

Maria
0

JA det är tydligen inte så lätt att få sjukersättning har jag förstått.

För mig var det tvärtom. Jag ville inte själv men FK tyckte att det var det bästa. Idag med facit i hand så är jag tacksam.

/Maria

Flyingfaun
0

Jag vill egentligen inte heller men har nu äntligen insett att arbete inte är allt. Jag vill och behöver ha lite energi över till annat än arbete. Ingen kommer tacka mig för att jag sliter ut mig på jobnet och för att jag är en trött/ledsen/lättirriterad mamma och fru.