Har så ont!
Nu tänker jag gnälla riktigt ordentligt
Har så ont i ländryggen, känns som ryggskott. Skulle lägga in lite grejer på golvet i baksätet på bilen igår och när jag sträckte mej in för att göra det så small det till i ryggen. Det hade väl inte varit så illa om jag hade kunnat gå hemma å va sjukskriven men nu är det ju så att jag måste jobba. Jobbar som timvikarie på skolan och jag vill ju inte tacka nej när jag blir erbjuden jobb för jag är rädd att dom tar in nån annan och så får jag inte lika mkt jobb framöver. Men det är inte det värsta, på lördag ska jag vara brudtärna på min barndomsväns bröllop å då är det inte så kul om jag knappt kan röra mej. Då vill jag ju kunna festa å ha kul men som läget är nu så får jag nog festa på Citodon. Så jävla typiskt att det skulle hända just nu, jag hoppas verkligen att det går över men det känns inte så bra. Har massor som måste göras innan bröllopet också, jag måste; ordna en lek, skriva tal, träna med brudparet i kyrkan, hjälpa till och duka festlokalen, sätta ihop ett album med bilder från möhippan, kolla efter skor mm mm känns som det aldrig tar slut. Dessutom har man ju alla sina vanliga måsten och åtaganden, städa,tvätta, ta hand om hunden, jobba mm. Har jobbat idag och sen var jag tvungen å åka 7mil för å komma till ikea och köpa bröllopspresent. Har ätit Citodon hela dagen å ändå känns det i ryggen, vågar inte ens tänka på hur det skulle kännas utan citodon. Förlåt för mitt långa klaginlägg men nu är allt verkligen trist. Kan nån peppa mej så att jag orkar den här veckan?

för det första så kan jag visst peppa dig: men du måste inse att dina föresatser, efter vad som har hänt dig nu, är litet för krävande.
Det är visst rätt läge att sjukskriva dig, tänk om du förvärrar läget. Jag har visserligen aldrig haft ryggskott men du kan ju istället lägga in flera vilopauser om du är hemma. Jag har en väninna som nyligen hade ryggskott och hon gick svagt framåtlutad med ryggen, när det höll på att bli bättre och det var bra, sa doktorn annars hade hon kunnat förvärra det.
Beställ sedan en tid till en kiropraktor, naprapat eller osteopat.
Tagga ner på kraven: fotoalbumet kan du ge i efterskott, bara tala om hur det ligger till, sådant bör du inte sitta med nu.
Festandet får bli på citodon och vila istället, huvudsaken är väl att du orkar vara med och inte sliter ut dig av alla krav och stress, i förväg.
Duka festlokalen: no way, be en nära vän om hjälp med den biten, gentjänster, vet du.
Ordna en lek och skriva tal: gå in på en bröllopssida på internet och skriv ut den, gärna från biblioteket om du inte själv innehar en skrivare.
Träna med brudparet i kyrkan får du då mer tid för, be också om hjälp med skjuts till affären samt med hjälp av skoprovning.
Städningen, kan du hoppa över till efter bröllopet, huset brakar inte samman av att du väntar några dagar med det, om någon har ont av det, så bed dom om hjälp med att rätta till det som dom klagar över, tids nog kommer sjukdom till alla.
tvätta hinner du om du blir sjukskriven, men hunden kanske du kan få hjälp med av någon annan hundägare i området, helst om din vovve är stor, det är nog inte lämpligt med ryck i kopplet.
Gör så här, så är jag övertygad om att du kommer att klara det, men kom ihåg: vila också, andas, tänk positiva affirmationer, slå ner på takten och kraven, det är så hemskt mycket saker som vi tror att vi måste, men egentligen så går inte världen under om vi låter bli dom där måstena. Tvärtom så kan vi öka på vår livsglädje och därmed också livskvalitén om vi gör avkall på litet grand.

Tack för tipsen. Jag har lite mindre ont idag och har tagit det lungt på jobbet. Försöker att inte göra så mycket och som det ser ut nu så blir jag iaf ledig torsdag och fredag men imorn måste jag jobba. Som tur är har jag jätte bra arbetskamrater som vet att jag har ont å inte alltid kan göra allt.

hoppas att det skall hålla i sig, att du blir bättre alltså.
annars kan orudis gel som är receptfri vara till stor hjälp Massera in ca 7 cm av gelen där det gör ont, och gärna lite runt om. gör det 2-3 ggr dagligen. Du kan kombinera med vanliga alvedon. Citodon vet jag ej om det är kombinerbart. du får inte sola, när du har behandlat med gelen, men det är väl inte säsong för det nu.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Kanske ska prova det, tack för tipset. Jag ä faktiskt lite bättre idag. Men det är väl ingen ide att ta ut nån glädje i förskott för då blir det väl värre igen. Har tagit det lungt och försiktigt på jobbet och legat eller suttit med värmedyna när jag är hemma. Det är så typiskt att man ska få extra ont så fort det är mycket på gång, allt jobb och så bröllopet. Kunde ha fått den här värken nästa vecka istället för då har jag i stort sett inget inplanerat. Men jag kan tänka mej att jag kommer vara dålig i några dagar efter bröllopet för det är ju rätt så mycket praktiskt som ska göras under och efter bröllopet.

Tänkte bara berätta att allt gick bra vid bröllopet. Dagarna innan försökte jag göra så lite som möjligt. Struntade i att skriva något tal istället talade jag från hjärtat under middagen för brudparet. När det gäller leken så lyckades jag fixa den. Skor lånade jag av min syster så jag slapp åka och köpa det. Kvällen innan bröllopet när vi skulle duka så såg jag till att det var ganska många som hjälpte till. Det värsta under bröllopet var att det var iskallt i kyrkan, trodde att jag skulle ha jätte ont efteråt eftersom jag är så känslig mot kyla men jag mådde faktiskt ganska bra. Det andra som var jobbig var att jag hade jätte ont i fötterna och var svullen, berodde nog på att jag stått upp nästan hela dagen. Jag kunde knappt gå när vi skulle hem på natten. Dagen efter var jag städansvarig eftersom brudparet åkte på bröllopsresa. Vi var några som städade endel på natten så det inte skulle vara så mycket att städa dagen efter. Åkte själv till lokalen för jag trodde att jag skulle kunna städa klart själv men det var rätt så mycket kvar så jag ringde två kompisar som kom och hjälpte till. Kände mej jätte stolt för att jag bad om hjälp för det är inte så ofta jag gör det.

du vart ju jätteduktig på att tagga ner på dina egna krav, grattis, till dina starka insikter.
Det är så himla viktigt att lära sig att be om hjälp, även om man är fullt frisk, så kan allt kännas för mycket ibland och då kan man alltid be om en gentjänst.