Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettgodmorgon-hörnan
Läst 374 ggr
flocken
2

Godmorgon 10 mars

Godmorgon trötta lördag

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

flocken
2

Är så trött. Först var det en dag från " den mörka sidan" igår. Började jätte bra med att mannen följde med mig ut. Han fick en smak för hur mina dagar är. Ville sen bara kolla några skogsvägar om man kunde vara där. En var plogad så där körde han in. Slutade med att han körde fast min bil i snön, pajade bromsarna & fick ringa på hjälp. Så nu står jag utan arbetsbil i oklar tid. Verkstaden visste inte när de hann laga den. O gubben ska iväg tisdag- fredag o lämnar mig utan bil, 2 barn o kaos.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

flocken
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Min stackars bil

…………………………………..

[HundochKatt]
2

Tråkigt med bilen. 😕

Hade en helvetes natt med värk i axel och arm, kunde inte somna trots mitt nattpiller som normalt fungerar och jag sover gott. Till slut var jag tvungen att gå upp och ta morfin för att jag skulle kunna sova. 

Är så trött på att ha värk som flyttar sig hela tiden…

flocken
2

#3 Är det något speciellt du tar inför natten? Jag tar morfin tabletter dagligen. Ett nödvändigt ont

…………………………………..

[HundochKatt]
2

#4 Jag hade insomningssvårigheter för några år sedan och fick zopiklon för det. Men i samband med första utförsäkringen 2010 fick jag ångest och depressioner och fick då Mirtazapin och zopiklonen togs bort. Mirtazapinen gör att jag somnar och sover ganska tungt de flesta nätter så jag har den kvar, så jag slipper vara så trött på dagen pga att jag sovit dåligt pga värk etc. 

Men när jag har sådan värk som jag hade inatt så fungerar det inte ensam. 

Jag är rädd för att bli beroende av värktabletter så jag tar dem i yttersta nödfall.  Försöker vila bort värk så mycket det går.