Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettövrigt-smärta
Läst 1776 ggr
Iza_the_cat
0

Huvudvärk och yrsel

Hej alla vänner

Är det någon mer än jag som kan få sån jätte huvudvärk. Bara pang.

Efter de kommer yrslen och illamåendet.

Har inte högtblodtryck.

Hopi
0

Låter som du har migrän.. Jobbigt!! Själv har jag ofta huvudvärk, men inte på det sättet, inte så att jag får yrsel o blir illamående.. Men har hört att dom som har migrän blir illamående..

lightseeker
0

mm, man kan ha migrän både med eller utan illamående. Man kan också då bli känslig för alla dofter, eller inte tåla starkt ljust. Det kan vara halvsidigt, eller över hela pannan. Så det är inte så lätt att avgöra alla gånger.

Även spänningshuvudvärk, kan bli såpass illa.

Det du borde göra är att testa något receptfritt mot migrän, på apoteket. Om det hjälper så är det ju perfekt. Beställ i alla fall en tid till din läkare, som kan undersöka dig, så att det inte är något annat fel på dig. Det finns många andra sjukdomar som kan ge yrsel tex.

Så nonchalera inte dina symtom.

Diana_K
0

Tycker du ska kolla upp huvudvärken, det där låter inte alls bra, instämmer med #2,dax att boka tid till doktorn. Finns något som heter hortonshuvudvärk också, som påminner om migrän.

http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=15126

Sköt om er!Mvh//Diana

mudkip
0

jag har fått kronisk migrän pga fibron.. kola upp det..finns ,massa bra medicin… helst kolla upp tid hos neurolog..dom e bäst

lycka till

anki1
0

Jag hade oxå kronisk huvudvärk pga min fibro, och fick hjälp genom "lyckopiller" i låga doser typ:tryptizol, klomipramin, anafranil. Det finns flera sorten men det där var några märken . Nackdelen är att man lättökar i vikt. efter 12 års medicinering med dessa har jag nu bytt till en annan typ Sifrol (mot parkinssons sjukdom), som sägs att man inte ökar i vikt, och jo huvvet mår bra.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk