Godmorgon 27 dec
Godmorgon alla
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Onsdag. Är ni lediga eller jobbar ni? Jag är ledig. Så sitter fortfarande i soffan med leggings och stor tröja. Hade fruktansvärt ont igår kväll. Mina inflammationer vägrar ge med sig. Man blir så otroligt matt o trött av att alltid ha såhär ont.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Ledig här, jobbar ju inte alls. Låter som du har det hemskt jobbigt. Det har jag med denna perioden av året. Har du det också värre i vissa perioder, typ årstidsbundet?
#2 det värsta är väderomslag. Men det är fibron foton som reagerar mest på det. Bechtrews går i skov & det är den som bråkar mest nu. Behöver kraftigare inflammationsdämpande.
…………………………………..
Min fibro reagerar också på väderomslag, eller om jag är sjuk som nu i typ massiv förkylning.
Hjälper medicinerna dig något?
#4 mina mediciner är min livlina. Panodil forte 1g Orudis retard för kroniska inflammationer Tramadol/ tradolan. Panodil 2-3 gr/ dag. Orudis 1 gr. Just nu även på kvällen. Tramadol 1 gr/ dag. Vid svår smärta ökar jag Ja fy. När man är sjuk blir det ännu värre.
…………………………………..
Igår var jag ledig och min stackars Springer Spaniel fick sig en rejäl omgång med kam, borste och sax! Det är bland det värsta han vet, fast han sköter sig någotsånär. Efter att vi kastrerade honom och i takt med att han blivit äldre har han fått sämre pälskvalitet och det tovar ihop sig alldeles hemskt! Leonbergern fick lite tovor bortklippta hon också, det blir ju lätt lite under öronen, annars har vi inte några problem på henne. Hon gillar dessutom att bli borstad 🙂
Jag har en cocker spaniel som daghund och sedan hans ägare tvingades raka ner pälsen helt blir den också tovig och sämre kvalitet.
Bästisens leonbergers är roliga. Den ena älskar att bli borstad, klippt, pysslad med pälsen på alla vis och medan den andra typ tolererar det bara för att han vet att han behöver, men gärna går och gömmer sig när han ser att borsten och sax åker fram.