IBS
Hej alla kära! Jag undrar om någon av er har Ibs, och fibromyalgi, som jag? Dem brukar hänga ihop. Ångest, fibromyalgi och IBS.
Hej Jodå. Jag har problem med magen. Jag mår bäst när jag äter " riktiga varor". Skippar allt light, mindre fett, mellan mjölk ( Gud så hemskt). Utan bara vanliga varor. Gammaldags eller röd mjölk. Min man avskyr gammeldags mjölk. Är ju klumpar i. Ja typ grädde. Vi äter även mindre med riktiga varor då så det mättar bättre. Enl mig
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Tack för ditt svar! Vi äter också lågkolhydratkost, kött, ost, ägg osv. När jag började med LCHF för några år sedan, försvann IBS ganska snabbt. Jag var helt symptomfri. Sedan fuskade jag lite och den kom tillbaka. Jag älskar grädde, skulle kunna dricka en liter))) trevlig helg, o önskar till dig en smärtfri dag!
Ursäkta bild på trött & osminkad mig. Magen blir fortfarande en ballong. Men inte lika ofta som innan vi bytte kost. Förr kunde det vara 2-3 gr/ vecka. Nu kanske 1 gr/ v.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Vet inte om jag har IBS men blir också uppblåst av grädde och sånna saker.
Ganska ofta diarreér men lika ofta ganska hård.
Fiser mycket.
#5 ingen ibs är den andra lik. Man får prova sig fram & se hur man reagerar. När vi bara åt lätt produkter var min mage som sämst. Även minskat på pasta. Äter inte korv/ köttbullar. Har du kollat så du inte är laktosintolerant?
…………………………………..
Nä det har jag inte kollat, flocken.
Blev så full i skratt. Min förra arbetsgivare, som var läkare, sa att IBS inte var en samsjukdom till Fibro. Det sa jag typ bara för att jag skulle kunna vara sjuk och hemma, menade han på.
Vilket stolpskott! 🥳
Det finns läkare till allt 🙈 Jag fick höra av försäkringskassan att jag måste välja vilken sjukdom jag ska ha. Man kan inte ha 2 😱
…………………………………..
Hhahahah man kan inte ha två…nähääääääää….😃🧟♂️