Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettövrigt-smärta
Läst 1265 ggr
Simson
0

Första snön

Vi har fått vår första snö och jag har det värre än vanligt. Fler som har det med snövädret? Märker ni av oväder?

Var på gravarna och tände ljus och blev kall om händerna. Kan inte få upp värmen nu. Sitter i soffan och har ont och är så sur. Vill sticka på min julklappströja men där finns ingen ork.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Zimba
0

Nä har ingen snö, men vill väldigt gärna ha. Du kan skicka den till mig, åh va mysigt. Här bara blåser det, puttSkrikandes

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Rita-S
0

Snö här med, jag bor ju 6 mil väster för Simson :) Jag med blir så kall när jag blir kall, det kan ta timmar innan värmen återkommet. Jag mår illa i dag jag med, fick avlysa haloweenfesten jag skulle på.. :/

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Zimba
0

All snö mottages mer än gärna.Flört

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

dreamiz
0

Här är det blåsigt o blött… Vi fick lite lite snö en morgon för ett tag sen men inget sen. Men den kommer säkert. Flört
Förr älskade jag vintern o det gör jag fortfarande fast jag har blivit så frusen o det är lite jobbigt…

Jenny-B
0

Ingen snö här nere på Västkusten…än. Men kallt och blåsigt är det och värken blir bara värre då. Och mörkret gör ju inte att man blir piggare häller :-( Jag vill gärna ha snö, men bara för att det blir ljusare ute.

Jenny

Kavitha
0

Jag älskar snö, det är så vackert.

Men jag skulle gärna skippa kylan och värken som kommer med snövädret.
Jag känner av oväder jättemycket och oftast 1-2 timmar innan det kommer och ibland känner jag av det flera timmar innan.

Som snöovädret som var här i Stockholm för någon dag sen, det kände jag av på morgonen redan. Tyckte det var konstigt att jag skulle ha ont i huvudet när det var sol ute, men sen på kvällen när jag såg att det började snöa så förstod jag varför jag inte mått bra på hela dagen trots solen.

Som min fästman brukar säga, så är jag hans personliga och levande väderstation…..hahaha.

Sool
0

Jag har precis kommit hem från två veckor i härlig lagom värme i Spanien. Känner redan att kylan förvärrar smärtan trots att jag inte varit hemma ens ett dygn än :(
Men i värmen mådde jag bättre :) Får leva på det ett tag. Och jag är så glad att jag klarade av att resa.

Pomperipossa
0

Snö, kyla, is, värk…:( Tycker det är jättefint när det blivit en riktig vinter. Nu är det bara lite frost kvar på backen eftersom snön regnade bort. Där jag jobbar däremot är det ca 1 dm snö nu..:)

Misimurf
0

Här snöade det i natt men nu har nästan allt töat bort. Det var inte så kul när jag skulle åka till jobbet imorse eftersom jag inte hunnit/orkat byta till vinterdäck

anki1
0

Känner i benen att det blir kallare, måste börja med tights och tjockare strumpor. Har fått ta fram mössan, och på den förstås. annars får jag huvudvärk.  får offra frisyren.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

pottsorken
0

jag blir alltid lika irriterad när första snön kommer och det stora trafikkaoset bryter ut. kan inte folk lära sig nån gång? jag är uppvuxen på landet och varje år får min far plocka upp bilar med sommardäck utmed vägen med sin traktor. Det enda jag märkt är att det blir kallare om fingrarna och att jag måste köpa nya vinterskor då tygskor inte är ultimat för vädret ;)

Hopi
0

Här har det varit en solig klar vinterdag med gnistrande snö. Visst är det fint, men urs o fy för kylan! Jag är en sommarmänniska! Helt klart! Just nu snöar det ännu mera.. Nej, tänk om man kunde åka utomlands ett tag, där det var varmt o sol! Det hade varit toppen det!!! Får hoppas jag får drömma om det inatt! hehe.

dreamiz
0

Förr älskade jag vintern. Jag gillar fortfarande när det är "riktig" vinter, dvs snö o ca 5 minusgrader. Men nu blåser det ju hela tiden tycker jag o jag är så frusen… O is stup i ett så man halkar omkring. Eller är det bara jag som blivit sämre o inte klarar  kylan lika bra kanske? Men en fin vinterdag kan jag fortfarande njuta av.

Vi har lite snö nu men där de har skrapat är det bart o nu när jag var ute med hunden hade det frusit o var som en tunn hinna över som var glashal. Bättre de lät bli o skrapa!

Misimurf
0

Idag har det snöat i stort sett hela dagen. Men det har varit en fin och lagom kall dag så kroppen mår hyfsat bra