Godmorgon 8 november
Godmorgon dagen mitt i veckan
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Godmorgon En lugn natt med värk. Fick bara muskel kramp i vaden. Aj! Tråkig dag igår. Var en dödsolycka på mannens jobb igår. Chefen sa åt alla anställda att ringa hem. Han var nedringd av oroliga respektive. Det stod mkt om olyckan på bla Aftonbladet och Expressen
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Gomorron 🙂
#1 Åhh, , så tråkigt med en dödsolycka på jobbet . Förstår att det va oro på din mans jobb. 😕 Har inte läst nåt om det .
Jag är en sån som går till skolan, jobbet , åker hem, kanske handlar , , lagar mat , , pratar lite med vänner , igår satt jag på ett "Drop In" Frisörstugan , kl 16.20 gick jag in, blev klippt ca 17-tiden. Är så nöjd!!! Billigt va det med. Därför köpte jag en special spray som ska hålla håret i topp. 🙂
Sen cyklade jag hem ca 18.00 i mörkret , , inte skoj!! Mycket folk överallt , , jag gick m ed cykeln sista biten . Lite harig på det viset , tycker inte om att cykla i mörkret.
Får köpa ordentliga cykel lysen! 🙂
HH 🙂
#2 en man ramlade ner i en behållare med pappersmassa & 80 grader vatten. Föll 6 m först. Sen skållades till döds. Flera arbetskamrater blev vittne till olyckan. Stämningen är tung även hemma. Även att jag inte vet vem det är.
…………………………………..
#3 Usch vad otäckt! Olyckor kan ju tyvärr drabba alla arbetsplatser, men det är aldrig nån som kan föreställa sig hur det är när det väl händer en så allvarlig olycka. Hittar dock inget i nyheterna.
Idag har jag haft daghunden på besök och han har nyss gått hem. Nu ska jag värma en matlåda. Tycker det är så bekvämt att bara värma, lagar hellre en stor måltid två-tre dagar i veckan och gör flera portioner.
Här är en länk till vår tidning http://www.barometern.se/monsteras/arbetsplatsolycka-pa-sodra-cell/ Jag är rätt slarvig med mat. Eftersom jag jobbar hemifrån så planerar jag inte matlådor..
…………………………………..
#5 Usch, vad hemskt. Hoppas din man (och du) får det stöd och hjälp ni behöver.
Jag är också hemma hela dagarna, men tycker det är himla bekvämt att inte behöva ställa mig vid spisen varje dag. Sen jag började med matlådor går det mycket bättre för mig att äta som jag ska eftersom det bara är att ta fram och värma. Förut tyckte jag så mycket tid gick åt att laga mat och hoppade gärna över det till förmån för skitmat eller mackor, men nu med matlådor vet jag att där är en färdig portion riktig, ordentlig mat som jagh bara kan slänga in i micron.
#5 jag är väldigt noga med att mannen ska få sin matlåda till jobbet. Idag köpte jag iaf färdig fryst mat, pasta, kyckling, grönsaker & pepparsås. Den påsen räcker till 4 portioner för mig. Bättre än macka. Får försöka göra matlåda till mig med.
…………………………………..