Tappar ord
Hej pĂ„ er.đș
Hoppas ni alla har det bra.
Jag har mĂ€rkt nu pĂ„ mej att jag har svĂ„rt att diskutera saker numera. Jag tappar ord, svamlar hop meningar, fĂ„r liksom inte ihop det.đ
Och jag har alltid vara talför innan.
Detta mÀrks mer nu nÀr jag skaffat pojkvÀn och vi kan diskutera ganska mycket ibland. Intressanta diskussioner. Och jag som Àlskar att diskutera.
Men kan knappast det lÀngre.
Ăr ni med sĂ„nna? Hela tiden eller bara vid stark trötthet.
Jag tappar inte ord, men jag har svÄrare att formulera mig nÀr jag har en period med mycket vÀrk, trötthet och stress. Jag har alltid föredragit att uttrycka mig i skrift eftersom jag dÄ kan tÀnka och formulera om ifall jag tycker det behövs innan jag skickar meddelandet, vilket jag inte kan om man hamnar i en diskussion face to face. à andra sidan vet de jag brukar prata och diskutera med om det, sÄ Àr det nÄgot som de tycker Àr luddigt, fumligt eller inte framgÄr vad jag menar sÄ frÄgar de en extra gÄng.
Ja precis Zadeira
Har med svÄrt att formulera mej. DÀrför kÀnns det bara som om jag svamlar.
Bra det dĂ€r att skriva istĂ€llet. Men det funkar ju inte alltidâŠhihihi..
đș
Jag har inte fibro men kanske din pojkvĂ€n fĂ„r dina tankar att snurra rejĂ€lt o talorganet fĂ„r inte nog med tid av din hjĂ€rna sĂ„ det blir svamligt? SĂ„ dĂ€r kan jag varaâŠ.det pĂ„gĂ„r en process i skallen pĂ„ mig som bearbetar nĂ„t o sen ska jag samtidigt prata o det funkar inte. Men mĂ€n sĂ€gs bara kunna göra en sak Ă„t gĂ„ngen⊠:-)
Jag sörjer att jag inte Ă€r lika slĂ€ngd i kĂ€ften lĂ€ngre. Jag svamlar nog inte men sĂ€ger fel ord,till exempel om jag ska sĂ€ga tandborste sĂ„ sĂ€ger jag tallrikâŠ
Sen Àr nÀrtidsminnet helt vÀrdelöst. Jag gÄr in i köket men glömmer bort vad jag ska göra dÀr. Glömmer vad folk berÀttat för mig etc
Ja tyvÀrr tycker det kommer mer och mer nu :(