Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: övrigt-smÀrta
LĂ€st 1446 ggr
[Mia-45]
0

Tappar ord

Hej pĂ„ er.đŸŒș

Hoppas ni alla har det bra. 
Jag har mĂ€rkt nu pĂ„ mej att jag har svĂ„rt att diskutera saker numera. Jag tappar ord, svamlar hop meningar, fĂ„r liksom inte ihop det.😕
Och jag har alltid vara talför innan. 
Detta mĂ€rks mer nu nĂ€r jag skaffat pojkvĂ€n och vi kan diskutera ganska mycket ibland. Intressanta diskussioner. Och jag som Ă€lskar att diskutera. 
Men kan knappast det lĂ€ngre. 
Är ni med sĂ„nna? Hela tiden eller bara vid stark trötthet.

Zadeira
1

Jag tappar inte ord, men jag har svĂ„rare att formulera mig nĂ€r jag har en period med mycket vĂ€rk, trötthet och stress. Jag har alltid föredragit att uttrycka mig i skrift eftersom jag dĂ„ kan tĂ€nka och formulera om ifall jag tycker det behövs innan jag skickar meddelandet, vilket jag inte kan om man hamnar i en diskussion face to face. Å andra sidan vet de jag brukar prata och diskutera med om det, sĂ„ Ă€r det nĂ„got som de tycker Ă€r luddigt, fumligt eller inte framgĂ„r vad jag menar sĂ„ frĂ„gar de en extra gĂ„ng.

[Mia-45]
0

Ja precis Zadeira

Har med svĂ„rt att formulera mej. DĂ€rför kĂ€nns det bara som om jag svamlar. 

Bra det dÀr att skriva istÀllet. Men det funkar ju inte alltid
hihihi..
đŸŒș

Aleya
0

NÀr jag har sÄ ont att jag bara vill sova och slippa allt sÄ blir jag nÀstan som vid demens. Jag minns inte vad jag sagt eller vad jag sÀger. SÄ det kan ju vara dÀrför.

BlommaStjÀrnorMemento moriStjÀrnorBlomma

Medarbetare för Julen

_Fisken
0

Jag har inte fibro men kanske din pojkvĂ€n fĂ„r dina tankar att snurra rejĂ€lt o talorganet fĂ„r inte nog med tid av din hjĂ€rna sĂ„ det blir svamligt? SĂ„ dĂ€r kan jag vara
.det pĂ„gĂ„r en process i skallen pĂ„ mig som bearbetar nĂ„t o sen ska jag samtidigt prata o det funkar inte. Men mĂ€n sĂ€gs bara kunna göra en sak Ă„t gĂ„ngen
 :-)

Ankan76
0

Jag sörjer att jag inte Ă€r lika slĂ€ngd i kĂ€ften lĂ€ngre. Jag svamlar nog inte men sĂ€ger fel ord,till exempel om jag ska sĂ€ga tandborste sĂ„ sĂ€ger jag tallrik

Sen Àr nÀrtidsminnet helt vÀrdelöst. Jag gÄr in i köket men glömmer bort vad jag ska göra dÀr. Glömmer vad folk berÀttat för mig etc

Vibeka
0

Ja tyvÀrr tycker det kommer mer och mer nu :(