Hemsk dag
Idag hade jag en av de jobbigaste dagarna på länge. Jag hade bett om recept på Oxynorm ( utan dem kan jag inte röra på mig). Inget recept finns så jag går in på Mina vårdkontakter och läser min journal, då har en läkare ( som jag inte känner) skrivit att jag bett om recept för många gånger och att ordinationen bör omvärderas. Ingen information till mig ges,inget förslag på ny ordination utan läkaren gör sin anteckning och skiter i mig. Detta hände igår. Jag hade 1 tablett kvar ( trodde ju att jag kunde hämta ut ett recept). Jag ringer vårdcentralen och påpekar att läkaren ej kan ha läst min journal där det står: Patienten väntar på att få komma till Smärtmottagningen,fram till dess ska ordinationen gälla. I morse hade läkaren skrivit ut EN för packning som räcker i sju dagar… Jag fick sätta mig i bilen i morse,köra 2 mil till apoteket för att hämta paketet. Jag hade så svåra smärtor så jag knappt kunde köra. All denna påfrestning har gjort att jag idag har haft smärtor från helvetet och det fullkomligen brast för mig,kan inte minnas när jag grät så mycket senast. Jag tog till och med en Sobril som jag inte tagit på hur länge som helst. Nu har jag Oxynorm för 1 vecka. Ska det vara samma visa igen nästa gång? Mitt liv är redan begränsat av sjukdomen,ska det bli ännu mer begränsat nu? Jag har varit sängliggande sen igår,kan knappt äta,kan inte sova etc. Ska det vara såhär? Ska jag bli behandlad som en missbrukare bara för att jag har svåra smärtor? Fy fan för denna dag,är så ledsen
Men usch och fy! Har du ingen fast läkare på VC som sköter dina recept? Det kan vara värt att ringa till VC i god tid och be om en telefonkontakt med din läkare inför förnyelse av recept, och ha samma läkare till dina mediciner. Skit att det ska vara så men tyvärr är det så med stark medicinering och läkare som inte känner en, de skriver ut små förpackningar för att det inte ska missbrukas. Särskilt när det gäller läkare man inte träffat själv ordentligt.
Asså usch. Har varit med om massa konstigheter inom vården med mina smärtstillande mediciner.
Tyvärr känns det som vi smärtpatienter lätt blir illa behandlade inom vården.
Det är tråkigt när en sån här sak händer och man har ingen ork till nånting och så blir man behandlad såhär.
Fy.
Kram 🌺
Jag har en fast läkare men han är ledig och det ska jag behöva lida för. I allafall så åkte min man dit i morse och pratade med läkaren så nu ska vi dit imorgon bitti. Lite gladare idag :)
Så typiskt! Men vad skönt att din man kunde prata med läkaren och att du fick tid så snabbt så kanske ni kan lösa det till det bästa! 😃
Usch låter inget vidare, själv har jag morfin vid behov och äter det verkligen i kristall, kan bli 1-2 ggr/v men läkaren har ordinerat 1-3/dag vid behov och en 25 förpackning,vilket skulle räcka om jag tar maxdos 8 dagar och uttagsintervaller är 4 veckor, får inte ihop den ekvationen men klarar mig än så länge men förstår hur du känner dig💕
Äter det i kristall?. Menad du krisfall? 🙂 Autocorrect som är boven eller?
Stämmer bra #6 hatar denna autocerrect😂