Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettövrigt-smärta
Läst 774 ggr
[Mia-45]
2016-01-28 19:52
0

Ögonen

Har ni problem med ögonen till och från?
Just nu är jag väldigt trött då jag får störd nattsömn. 
Och det känns som om mina ögon inte alltid hänger med. Känns med som om det är lite sämre syn på ena ögat med till och från. 
Har nu med väldigt ont i nacken om det kanske kan ha med nerver att göra?
Eller blir det så bara av fibron?

[Lummer]
2016-01-30 13:03
0

Det undrar jag med. Har under flera år haft ögonmigrän, för mig blir det som att titta i ett kalejdoskop med massa färger eller svart vitt. I nov 2014 blev det riktigt illa och miba andra symtom blev mycket värre . i oktober 2013 kollade jag synen och hade 1.0 på vänster och 0.9 på höger. Kände inte av någon syn nedsättning förren april 2015 . Var hos ögoläkare. Inget fel på ögonen bara ögonmigrän. Maj var jag till optikern och nu har jag 0.6 på vänster och0.3 på höger. Optikern tyckte det var normal åldersförändring men jag tycker det är stor förändring på kort tid. är 44 år. Någon som känner igen detta?

Zadeira
2016-01-30 14:35
0

Jag har inte märkt något särskilt med mina ögon i samband med fibro. Har alltid haft glasögon, samt lidit av migränanfall men detta även innan fibron. Konstig syn eller har jag inte märkt som symtom på fibro.

flocken
2016-02-08 18:26
0

Jag kan ibland få en väldigt konstig känsla i ögonen. Spänner o blir yr o ser galet. Har glasögon o just då får jag ta av mig som. Det nästan bättre utan.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[Mia-45]
2016-02-08 20:09
0

Ja precis…det spänner på nåt konstigt sätt..men bara på ett öga.

flocken
2016-02-09 05:47
0

4. jag kan få på båda. O då är det olidligt. Får ibland bara blunda. Jag tror att det hänger ihop med fibron.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[Lummer]
2016-02-09 13:11
0

Sån blir jag med..