Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 1096 ggr
pottsorken
0

Personligt ombud!

Imorgon ska jag på ett möte där jag ska bli utredd hurvida jag är berättigad ett personligt ombud. Det ska bli spännande och jag är ganska nervös.. någon som haft ett sådant? Jag anser att jag är psykiskt handikappad i och med min fibro för jag har svår depression och stresskänslighet som gör att jag inte klarar mig helt själv i samhället så jag hoppas på att någon kan vara med och stötta och hjälpa mig ta rätt initiativ för jag behöver verkligen det..

www.personligtombud.se

pottsorken
0

psykiskt funktionshindrad skulle jag skriva men det blev fel.

Mettan
0

Jag gick in på länken och kollade, för just detta har det sannerligen inte  informerats om.

Vad jag skulle vilja ha det till, ska du genom ett personligt ombud, kunna få hjälp med kontakter med samtliga myndigheter, alltså även med att överklaga t ex FK:s och kommunens beslut.

Eftersom Rättshjälpslagen inte gäller för "förvaltningsärenden", så kan man inte anlita advokat, för det får man betala helt själv. Däremot SKA handläggaren hjälpa till att överklaga, men VEM går till en handläggare på någon myndighet, där man kommit på kant med just denna människa?

Vill du vara snäll och meddela hur det går?

Om du inte gör det här, kan du då vara snäll ochmaila till mej på mettan@comhem.se, eftersom jag faktiskt skulle vilja veta massor om detta?

Jag brukar nämligen hjälpa till att överklaga förvaltningsbeslut och tycker att detta är något som väldigt många skulle behöva och ha rätt till.

Misimurf
0

Hoppas att det går bra för dej. Kan förstå om man behöver sådan form av stöttning…lycka till

anki1
0

Om jag inte hade min gubbe så skulle jag behöva en så noxå. Jag har väldigt svårt att hantera ekonomi. gubben min är min klippa i livet, Och hans namn betyder just klippa.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

pottsorken
0

Jag känner spontant att allt är lättare nu. Mitt ombud är hur bäst som helst och hon har fått min idiotläkare att skriva remiss han vägrat göra tidigare och han ringde mig till och med och frågade hur jag mådde efter att hon grillat honom!

Sen ska hon vara med och sköta mina kontakter på arbetsförmedlingen också <3

Det känns så bra att hon bekräftat att det inte är jag som har haft fel hela tiden!

Simson
0

Det här är verkligen något jag ska kolla upp också!! Det låter för bra för att vara sant nästan! Äntligen kan jag få hjälp i livet också!!!

Du tände verkligen ett stort hopp för mig här, Pottsorken!!

Fast ditt namn passar inte… Flört

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

pottsorken
0

#6 Jag hoppas att fler än jag kan få ett personligt ombud, men hon var ganska sträng när det gällde att skilja de psykiska funktionshindret med fibron.

Sara
0

Jag har fått symptom på social fobi för ca ett år sedan som både kurator och sjukgymnast anser bero på det bemötande jag har fått från läkare, arbetsgivare, kollegor, vänner osv.

Just det här med att man så ofta blir misstrodd.

Sara

pottsorken
0

#8 men dåså, skriv ett mail till ombudet i din stad/kommun och berätta hur du har det och dina psykiska besvär och att de är till följd av fibro och dåligt bemötande av sjukvård mm.. det står på www.personligtombud.se vilka kommuner som inte har ombud.

pottsorken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gjorde en rolig och överdriven liten bild tillägnat mitt nya hopp ^^