Men nu har man fått nytt!
Mamma ringde mig nyss, det har kommit fram några nya saker i norge nu!
Under åren 1988 - 1994 nånting var det ett vaccinationsproject i norge mot det vi kallar Smittsom Hjernehinnebetennelse, och det visar sig att väldig många av dom som har fått denna vaccin även har utvecklan ME, Kronisk trötthetssyndrom!!!!!
Milda makter!
Jag kan inte minnast om jag har fått denna vaccinen, inte kan mamma minnast det heller, men om jag har fått det kanske jag har ME och inte Fibro? :O
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Superintressant!! Har sedan Hemmets Journals artikel om ME funderat över om det inte är det jag har. Det var en sådan aha-upplevelse att läsa den.
Var denna vaccination något unikt bara för norge eller något som även sverige praktiserade sig av??
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Simson, det vågar jag faktisk inte svara på, men det är ju rätt sällant att det ena landet gjör nåt utan att det andra äfterapar det? Kolla upp det tycker jag! värde en telefon till dom rätta myndigheter!
Mamma berätta nyss att både hon och min syrra minns nåt om att jag kanske fick denna vaccinen, frågan är om jag fick äkta eller placebo. Fick jag placebo så lär det ju va fibro jag har, men fick jag äkta saker måste jag tala med en läkare och lägga fram dokumentation på detta så jag kan utreda om jag egentligen har ME!
Hjälp hela mitt liv känns som det är vändt upp och ner på en liten sekund! Och det är innan jag vet nånting typ! jag kanske tar sorgerna i förskot.. eller skall vi säga glädjerna? Vilken är det? âr det bra att ha ME framföre Fibro? Fördel är att många pasienter med ME får lindring av symptomen med reglebundna injektioner av B12 iaf, men vill jag värkligen ha det framföre fibro?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
det är ju en klart intressant tanke, jag har ofta trott att jag har ME och inte FMS.
jag tror nog att det är pest eller kolera när det gäller vad som är bäst, så häng dig inte i läppen som jag brukar säga.